Inwestor Gremi Media: Polska gospodarka ma długoterminowy potencjał

Dostrzegliśmy możliwość wykorzystania szerokiej wiedzy naszych akcjonariuszy w zarządzaniu mediami i w technologiach, by zwiększyć wartość Gremi Media – mówi Patrice Schneider, sekretarz rady nadzorczej holdingu Pluralis, który kupił 40 proc. akcji wydawcy „Parkietu" i „Rzeczpospolitej".

Publikacja: 23.12.2021 21:00

Inwestor Gremi Media: Polska gospodarka ma długoterminowy potencjał

Foto: materiały prasowe

Jakie czynniki wpłynęły na decyzję o inwestycji Pluralisa w akcje Gremi Media?

Gremi Media wyróżniała się zarówno jako firma zbudowana na zasadach dziennikarstwa wysokiego kalibru, z tytułami, takimi jak „Rzeczpospolita", ciesząca się międzynarodową renomą dzięki jakości i wiarygodności, jak i jako firma zbudowana na solidnych fundamentach finansowych. Dostrzegliśmy tu dla Pluralisa możliwość wykorzystania szerokiej wiedzy akcjonariuszy w zakresie zarządzania mediami i w technologiach w celu dodania wartości Gremi Media, która już jest silną i wpływową firmą. Szerzej: postrzegamy także polską gospodarkę jako posiadającą długoterminowy potencjał.

Czytaj więcej

Nowy inwestor w Gremi Media. KCI S.A. i Pluralis B.V. podpisały umowę

Jakie obszary współpracy są możliwe w mediach kontrolowanych przez Pluralisa?

Akcjonariusze Pluralisa wnoszą głębokie doświadczenie i zrozumienie nowoczesnego zarządzania mediami i technologii w różnych środowiskach międzynarodowych. Będziemy współpracować z właścicielem większościowym i obecnym kierownictwem, aby określić, w jaki sposób możemy najlepiej to wykorzystać, aby wspierać dalszy rozwój Gremi Media.

Czy Pluralis planuje kolejne przejęcie mediów w Polsce lub zwiększenie obecnego zaangażowania?

Pluralis nie planuje aktualnie kolejnej inwestycji medialnej w Polsce ani zwiększenia obecnego zaangażowania w Gremi Media.

Jakie czynniki wpłynęły na decyzję o inwestycji Pluralisa w akcje Gremi Media?

Gremi Media wyróżniała się zarówno jako firma zbudowana na zasadach dziennikarstwa wysokiego kalibru, z tytułami, takimi jak „Rzeczpospolita", ciesząca się międzynarodową renomą dzięki jakości i wiarygodności, jak i jako firma zbudowana na solidnych fundamentach finansowych. Dostrzegliśmy tu dla Pluralisa możliwość wykorzystania szerokiej wiedzy akcjonariuszy w zakresie zarządzania mediami i w technologiach w celu dodania wartości Gremi Media, która już jest silną i wpływową firmą. Szerzej: postrzegamy także polską gospodarkę jako posiadającą długoterminowy potencjał.

Media
TVP: Musimy negocjować z poszkodowanymi za rządów PiS
Media
Rosyjskie media zakazane w Unii. Sankcje na największe agencje i gazety
Media
„Eras Tour” Taylor Swift może dać brytyjskiej gospodarce prawie mld funtów
Media
Raport z festiwalu w Cannes. Kina straciły miliardy widzów
Media
"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady