Część chińskiego giganta na giełdzie w Nowym Jorku

Chiński koncern internetowy Tencent zapowiedział, że chce, by na giełdzie w USA zadebiutowała jego część zajmująca się streamingiem muzyki. Wartość Tencent Music jest szacowana na 29-31 mld dolarów.

Aktualizacja: 09.07.2018 14:21 Publikacja: 09.07.2018 14:18

Ma Huateng, prezes Tencent Holdings

Ma Huateng, prezes Tencent Holdings

Foto: Anthony Kwan

W oświadczeniu wydanym na giełdzie w Hongkongu firma stwierdziła , że warunki proponowanego spin-offu, w tym wielkość oferty, przedział cenowy i inne szczegóły, nie zostały jeszcze ostatecznie ustalone.

Spółka ma trzy główne muzyczne platformy: QQ Music, KuGou i Kuwo, skupione w ramach Tencent Music Entertainment – z ponad  700 milionami aktywnych użytkowników i 120 milionami płatnych subskrybentów.

– Tencent Music dominuje na rynku chińskim: posiada najwięcej cyfrowych praw autorskich w Chinach i naszym zdaniem ma najbardziej aktywne społeczności muzyczne online – powiedziala Bloombergowi He Saiyi, analityk z Huatai Securities.

Od kwietnia 2018 r. na NYSE notowany jest już szwedzki muzyczny serwis streamingowy Spotify. Obecnie jest wyceniany na ponad 29 mld dolarów. Chińskie media spekulują, że wartość Tencent Music to od 29 do 31 mld dolarów. Według nieoficjalnych informacji Reutersa oferta publiczna spółki na amerykańskiej giełdzie może wynosić do 4 mld dolarów. 

Co ciekawe, Spotify posiada 9 proc. udziałów Tencent Music, a Tencent jest właścicielem 7,5 proc Spotify.

Analitycy przypominają, że Spotify wciąż przynosi straty (w ubiegłym roku ponad 1,4 mld dolarów) i nie wiadomo, kiedy zacznie zarabiać. Z drugiej strony tylko w USA sprzedaż nagrań muzycznych wzrosła w zeszłym roku o 17 proc., do 8,5 mld dolarów, przy czym dwie trzecie tej kwoty pochodzi ze streamingu.

W oświadczeniu wydanym na giełdzie w Hongkongu firma stwierdziła , że warunki proponowanego spin-offu, w tym wielkość oferty, przedział cenowy i inne szczegóły, nie zostały jeszcze ostatecznie ustalone.

Spółka ma trzy główne muzyczne platformy: QQ Music, KuGou i Kuwo, skupione w ramach Tencent Music Entertainment – z ponad  700 milionami aktywnych użytkowników i 120 milionami płatnych subskrybentów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Izraelski rząd walczy z Al-Dżazirą. „To propagandowe ramię Hamasu”
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej