W wp.pl lepiej niż rok temu

Wirtualna Polska zapowiada kilkuprocentowy wzrost przychodów

Publikacja: 21.10.2009 04:36

Jeśli zapowiedzi spółki prowadzącej drugi pod względem popularności portal horyzontalny w Polsce się sprawdzą, jej przychody w 2009 roku mogą wynieść maksymalnie 165,9 mln zł.

W 2008 roku spółka miała 150,8 mln zł przychodów i 15,1 mln zł zysku netto. O ile przychody WP zdecydowanie wzrosły w porównaniu z 2007 r. (129,15 mln zł), to jednak rentowność firmy mocno się pogorszyła.

– Odnotowany w 2008 roku kilkunastoprocentowy wzrost przychodów wynikał przede wszystkim z faktu, że przychody Wirtualnej Polski z tytułu reklamy internetowej rosły szybciej niż cały krajowy rynek reklamy – mówi Jacek Tryzno, zastępca dyrektora pionu marketingu i sprzedaży Wirtualnej Polski.

Tryzno nie ukrywa, że ten rok będzie słabszy, choć firma spodziewa się, że jej przychody nadal będą rosły. – Biorąc pod uwagę dotychczasowe wyniki po trzech kwartałach, prognozujemy, że będzie to wzrost jednocyfrowy – mówi Tryzno.

Firmy badające rynek reklamy internetowej nie opublikowały na razie danych za dziewięć miesięcy tego roku. Według TVN, właściciela Onetu.pl, największego polskiego portalu horyzontalnego, w I półroczu wydatki na reklamę internetową były o 10 proc. wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 424 mln zł.

Jak szacuje firma ZenithOptimedia, w całym 2009 r. wartość polskiego rynku reklamy internetowej ma wzrosnąć o 14,7 proc., do 846 mln zł.

Jeśli zapowiedzi spółki prowadzącej drugi pod względem popularności portal horyzontalny w Polsce się sprawdzą, jej przychody w 2009 roku mogą wynieść maksymalnie 165,9 mln zł.

W 2008 roku spółka miała 150,8 mln zł przychodów i 15,1 mln zł zysku netto. O ile przychody WP zdecydowanie wzrosły w porównaniu z 2007 r. (129,15 mln zł), to jednak rentowność firmy mocno się pogorszyła.

Media
TVP: Musimy negocjować z poszkodowanymi za rządów PiS
Media
Rosyjskie media zakazane w Unii. Sankcje na największe agencje i gazety
Media
„Eras Tour” Taylor Swift może dać brytyjskiej gospodarce prawie mld funtów
Media
Raport z festiwalu w Cannes. Kina straciły miliardy widzów
Media
"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?