Według najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Accenture i hybris software (z grupy SAP), zdaniem 52 proc. klientów biznesowych w ciągu następnych trzech lat co najmniej połowa dokonywanych przez nich zakupów będzie realizowana przez Internet. Badanie przeprowadzono w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Pokazuje ono również, że nawyki konsumentów przekładają się również na oczekiwania co do sposobu robienia zakupów wśród klientów B2B. Obecnie 49 proc. kupujących decyduje się na kupno towarów za pośrednictwem serwisu skierowanego do klienta indywidualnego. Stąd też, 83 proc. dostawców B2B zadeklarowało, że są w trakcie wdrażania lub poprawiana swojego systemu sprzedaży online albo planują tego typu działania w ciągu najbliższych 6 miesięcy.

- Klienci biznesowi na całym świecie mają wysokie oczekiwania wobec sprzedaży online – mówi Brigid Fyr, dyrektor zarządzająca odpowiedzialna za sprzedaż omni-channel na region Ameryki Północnej w firmie Accenture Interactive, części Accenture Digital. - 3 na 4 tego typu klientów wskazuje, że zdecyduje się na ponowny zakup u dostawcy posiadającego prosty w obsłudze serwis internetowy. Z tego też względu sprzedawcy stoją przed dużą szansą na osiągnięcie wzrostów jeśli model sprzedaży produktów w tym kanale będzie tak prosty jak np. zamówienie książki przez Internet czy pobieranie muzyki na smartfona – dodaje.

Pytani o najważniejsze funkcje, z których chcieliby korzystać w serwisach dostawców B2B, klienci biznesowi w większości wskazują na poprawione funkcje wyszukiwania (60 proc.), możliwość oceniania i dodawania opinii o produktach i usługach (50 proc.). 69 proc. kupujących preferuje bezpośrednie, szybkie płatności online przy pomocy karty kredytowej czy systemów płatności, niż opłacanie wystawionej faktury po złożeniu zamówienia.

szybkie płatności online przy pomocy karty kredytowej czy systemów płatności, niż opłacanie wystawionej faktury po złożeniu zamówienia.