Google, Apple i Microsoft najcenniejszymi markami

Do pierwszej dziesiątki najcenniejszych marek świata zdominowanej przez firmy technologiczne awansowały Facebook i Amazon.

Aktualizacja: 08.06.2016 15:38 Publikacja: 08.06.2016 14:37

Marka Google zwiększyła swoją wartość o 32 proc. do poziomu 229 mld dol.

Marka Google zwiększyła swoją wartość o 32 proc. do poziomu 229 mld dol.

Foto: Bloomberg

W tegorocznej edycji rankingu grupy komunikacyjnej WPP i MillwardBrown prowadzi Google. - Marka Google zwiększyła swoją wartość o 32 proc. do poziomu 229 mld dol., a tymczasem ubiegłoroczny lider, czyli Apple, spadł na drugie miejsce, notując stratę wartości o 8 proc., do poziomu 228 mld dol. – podali autorzy raportu.

Na kolejnych miejscach uplasowały się: Microsoft, AT&T, Facebook, Visa, Amazon, Amazon, Verizon, McDonald's i IBM, przy czym Facebook (którego marka jest wyceniona na 102,6 mld dol.) i Amazon (100 mln dol.) op raz pierwszy trafiły do pierwszej dziesiątki zestawienia. Oprócz IBM i Apple wszystkie spółki z czołówki odnotowały wzrost wartości marek. Łączna wartość marek, które zaklasyfikowały się do pierwszej setki rankingu BrandZ wzrosła o 3 proc. w ujęciu rok do roku, osiągając wartość 3,4 bln dol. Gros zwycięskich marek z samej czołówki rankingu to te należące do koncernów technologicznych.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju