Reklama

Google, Apple i Microsoft najcenniejszymi markami

Do pierwszej dziesiątki najcenniejszych marek świata zdominowanej przez firmy technologiczne awansowały Facebook i Amazon.

Aktualizacja: 08.06.2016 15:38 Publikacja: 08.06.2016 14:37

Marka Google zwiększyła swoją wartość o 32 proc. do poziomu 229 mld dol.

Marka Google zwiększyła swoją wartość o 32 proc. do poziomu 229 mld dol.

Foto: Bloomberg

W tegorocznej edycji rankingu grupy komunikacyjnej WPP i MillwardBrown prowadzi Google. - Marka Google zwiększyła swoją wartość o 32 proc. do poziomu 229 mld dol., a tymczasem ubiegłoroczny lider, czyli Apple, spadł na drugie miejsce, notując stratę wartości o 8 proc., do poziomu 228 mld dol. – podali autorzy raportu.

Na kolejnych miejscach uplasowały się: Microsoft, AT&T, Facebook, Visa, Amazon, Amazon, Verizon, McDonald's i IBM, przy czym Facebook (którego marka jest wyceniona na 102,6 mld dol.) i Amazon (100 mln dol.) op raz pierwszy trafiły do pierwszej dziesiątki zestawienia. Oprócz IBM i Apple wszystkie spółki z czołówki odnotowały wzrost wartości marek. Łączna wartość marek, które zaklasyfikowały się do pierwszej setki rankingu BrandZ wzrosła o 3 proc. w ujęciu rok do roku, osiągając wartość 3,4 bln dol. Gros zwycięskich marek z samej czołówki rankingu to te należące do koncernów technologicznych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Reklama
Reklama