UOKiK: T-Mobile zapłaci 25 mln zł kary za haczyk w reklamie "internetu za darmo"

Reklamy T-Mobile z hasłem „1200 GB za darmo przez rok” wprowadzały konsumentów w błąd - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nałożył na operatora 25 mln zł kary.

Publikacja: 03.01.2024 09:57

UOKiK: T-Mobile zapłaci 25 mln zł kary za haczyk w reklamie "internetu za darmo"

Foto: Adobe Stock

Chodzi o reklamy oferty pre‑paid „1200 GB za darmo przez rok”, które pojawiały się m.in. na bilbordach, citylightach na przystankach komunikacji miejskiej, były wyświetlane w bankomatach i na terminalach płatniczych – w języku polskim i ukraińskim.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że operator T-Mobile Polska wprowadził konsumentów w błąd, ponieważ reklamy sugerowały, że pakiet danych jest za darmo. W rzeczywistości zamiast obiecanego pakietu 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 GB pod warunkiem, że doładował konto za minimum 35 zł miesięcznie. Po roku kwota, którą musiał zasilić swoją kartę, wyniosłaby 420 zł. Jednak ta informacja była napisana małą czcionką na samym dole reklamy.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt