Sektor e-commerce pod lupą UOKiK

Wzmożona w ostatnich miesiącach aktywność Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyniosła nowe decyzje, zarzuty i postępowania w obszarze konsumenckim. Dotyczą one m.in. oznaczania cen przez sprzedawców, stosowania promocji, technik manipulacyjnych oraz marketingu w mediach społecznościowych.

Publikacja: 10.11.2023 02:00

Sektor e-commerce pod lupą UOKiK

Foto: Adobe Stock

Przegląd spraw prowadzonych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) pozwala wyróżnić kilka przybierających na sile trendów, które w najbliższym czasie mają potencjał zdominować obrót między przedsiębiorcami a konsumentami (B2C). Przy czym nie chodzi tu tylko o systematyczny wzrost wysokości kar, a przede wszystkim o wzmożone zainteresowanie sektorem e-commerce, który ponownie znalazł się pod lupą UOKiK.

Omnibusowa gorączka

Pozostało 97% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej.

Korzystaj z nieograniczonego dostępu do wszystkich treści Rzeczpospolitej, m.in. z artykułów, specjalistycznych e-tygodników dla firm i urzędów oraz e-miesięczników – monotematycznych opracowań prawnopodatkowych. Czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt