Koniec fałszywych obniżek cen

Konsument zyska nowe narzędzia, dzięki którym trudniej będzie go nabrać. Sprzedawca będzie musiał ujawnić, jak zmieniała się cena na miesiąc przed promocją.

Publikacja: 16.12.2021 17:35

Koniec fałszywych obniżek cen

Foto: PAP/Darek Delmanowic

Tegoroczne bożonarodzeniowe promocje są ostatnimi, podczas których łatwo wprowadzić klientów w błąd. Za kilka miesięcy w każdym przypadku obniżenia ceny towaru lub usługi przedsiębiorca będzie miał obowiązek uwidocznić obok promocyjnej ceny również informację o najniższej cenie tego towaru lub usługi, jaka obowiązywała w trakcie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Polska przygotowuje implementacje dyrektywy Omnibus. Projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw jest już po konsultacjach.

Pozostało 87% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Sądy i trybunały
Spór o kontrasygnatę Tuska i kompetencje Dudy. Jest decyzja sądu
Materiał Promocyjny
Firmy same narażają się na cyberataki
Praca, Emerytury i renty
Nowy dzień wolny jeszcze w tym roku? Jest deklaracja Andrzeja Dudy
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Edukacja i wychowanie
Uczelnie boją się odpływu studentów. Chodzi o nowy pomysł rządu
Materiał Promocyjny
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Prawo drogowe
Jak używać kierunkowskazu na rondzie? Jest nowy wyrok sądu