Wczoraj McDonald’s, dziś popularne sieci supermarketów walczą z awarią

Niektóre z największych sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii borykają się z problemami technicznymi, które pozbawiły klientów dostaw artykułów spożywczych i możliwości dokonywania płatności zbliżeniowych.

Publikacja: 16.03.2024 17:50

Niektóre z największych sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii borykają się z problemami techniczny

Niektóre z największych sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii borykają się z problemami technicznymi

Foto: Adobe Stock

Sieć Sainsbury's, która jest właścicielem 600 sklepów spożywczych i 800 punktów ogólnospożywczych na terenie całego kraju, poinformowała w sobotę, że „błąd związany z nocną aktualizacją oprogramowania” uniemożliwił firmie realizację „zdecydowanej większości” dostaw artykułów spożywczych do klientów. Sainsbury’s nie określił, ilu klientów dotyczy problem. Zamówienia online nadal działają, a „klienci mogą już teraz złożyć nowe zamówienie z dostawą w dowolnym momencie od jutra” – powiedziała CNN firma.

Czytaj więcej

McDonald’s: Ta gigantyczna awaria to nie nasza wina

Jednak usterka techniczna wpłynęła również na system płatności zbliżeniowych we wszystkich lokalizacjach. Chociaż sklepy pozostają otwarte, według Sainbury's klienci muszą płacić gotówką lub kartą kredytową z chipem, podczas gdy firma pracuje nad rozwiązaniem problemu.

Tesco i Sainsbury's walczą z awaria jak McDonald's

Tesco, największa brytyjska sieć supermarketów posiadająca ponad 4000 sklepów, oświadczyła, że pracuje również nad rozwiązaniem „problemu technicznego, który oznaczał, że musieliśmy anulować niektóre zamówienia internetowe, które miały zostać dostarczone dzisiaj”. Tesco przeprosiło za niedogodności. Awaria dotyczyła jedynie niewielkiej części zamówień, a dotknięci nią klienci nie zostali obciążeni żadnymi opłatami.

Tesco twierdzi, że nie ma to wpływu na zakupy w sklepach i składanie zamówień online.

Sieć Sainsbury's, która jest właścicielem 600 sklepów spożywczych i 800 punktów ogólnospożywczych na terenie całego kraju, poinformowała w sobotę, że „błąd związany z nocną aktualizacją oprogramowania” uniemożliwił firmie realizację „zdecydowanej większości” dostaw artykułów spożywczych do klientów. Sainsbury’s nie określił, ilu klientów dotyczy problem. Zamówienia online nadal działają, a „klienci mogą już teraz złożyć nowe zamówienie z dostawą w dowolnym momencie od jutra” – powiedziała CNN firma.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Amazon przełamuje bariery. Nowy program umożliwia niewidomym pracę w magazynie
Handel
Znane warszawskie centrum handlowe w poważnych tarapatach
Handel
Oszustwo na pietruszkę. Drogie warzywo zastępowane jest łudząco podobnym zamiennikiem
Handel
Producent Milki ukarany ponad 1,4 mld zł grzywny przez Unię Europejską
Handel
Allegro pokazuje wyniki i podaje prognozy. Akcje drożeją
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy