Chińskie Temu zapowiada zmiany w promocjach po skargach konkurentów

Chińska platforma zakupowa reaguje na głosy branży, że regularnie narusza unijną dyrektywę Omnibus w zakresie prezentowania cen produktów. Tłumaczy się krótkim czasem działania na polskim rynku.

Publikacja: 05.02.2024 11:55

Chińskie Temu zapowiada zmiany w promocjach po skargach konkurentów

Foto: Adobe Stock

W weekend na rp.pl opublikowaliśmy tekst z informacjami, że bijąca od kilku miesięcy rekordy popularności chińska platforma zakupowa Temu regularnie nie stosuje się do zapisów unijnej dyrektywy Omnibus. Od roku firmy podczas akcji promocyjnych muszą podawać także jaka faktycznie była najniższa cena danego produktu w ostatnich 30 dniach, co znacząco utrudnia takie akcje i oznacza dodatkowe obowiązki. Jednak nie dotyczy to Chińczyków, ponieważ na ich serwisie nie ma po prostu takich informacji, co zdaniem branży oznacza nieuczciwą konkurencję.

Pozostało 84% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Zamożni Amerykanie zaczynają być ostrożni w wydatkach
Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?