Rząd odgrzał stary pomysł. Ale sieci handlowe nie chcą na siłę promować rolników

Rząd ogłasza teraz projekty, o których mówił od lat, choć wie, że są bez szans na realizację. Tak się stanie prawdopodobnie z ustawą o sprzedaży detalicznej produktów lokalnych, która zresztą nikomu się nie podoba.

Publikacja: 05.12.2023 14:52

Premier Mateusz Morawiecki

Premier Mateusz Morawiecki

Foto: Bloomberg

Choć premier Mateusz Morawiecki od dawna zapowiadał ustawę o promocji lokalnych produktów, dopiero tuż przed odejściem opublikował w wykazie prac legislacyjnych rządu projekt o sprzedaży detalicznej produktów lokalnych. Zgodnie z nim firmy handlowe będą musiały zapewnić w sklepach lokalne produkty jak owoce i warzywa, mięso, nabiał czy pieczywo. Zaskakuje skala - w każdym przypadku w ilości nie mniejszej niż 2/3 danej kategorii produktu rolno-spożywczego w danym roku obrotowym, a muszą być nabyte bezpośrednio od ich wytwórców. Przeciwko pomysłowi już protestuje Polska Izba Handlu zrzeszająca krajowe sieci handlowe.

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Handel
Wolimy kupować ubrania online. Znikają kolejne sklepy odzieżowe