Kolejna sieć otwiera autonomiczne sklepy bez pracowników

Auchan uruchomiło właśnie w Warszawie pierwszy w pełni autonomiczny sklep czynny 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Podobne otwiera także Żabka i inne sieci.

Publikacja: 28.06.2023 16:09

Pierwszy sklep Auchan Go otwarty w Warszawie

Pierwszy sklep Auchan Go otwarty w Warszawie

Foto: materiały prasowe/ Auchan

Koncept Auchan GO to bezobsługowy sklep, oferujący szeroką ofertę produktów, w tym świeżych. Zastosowane w sklepie zaawansowane rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji zapewnia partner strategiczny projektu – firma Trigo.

Czytaj więcej

Auchan idzie w ślady Lidla. Papierowe ceny znikają ze sklepowych półek

Polska jest pierwszym rynkiem, na którym sklep Auchan Go został otwarty dla konsumentów, po testach konceptu we Francji. - To kolejne rozwiązanie, które udostępniamy naszym klientom z myślą o zapewnieniu im komfortu i spersonalizowanych doświadczeń zakupowych – mówi Katarzyna Tokarewicz, dyrektorka ds. transformacji i projektów w Auchan Polska. 

Sieć podaje, że zaawansowany system zastosowany w tym sklepie pozwala na digitalizowanie i automatyzowanie zarówno małych, jak i większych powierzchni sklepowych, z większą liczbą klientów i dużą różnorodnością asortymentu. Do tego nowo otwarty sklep traktowany jest jako swego rodzaju laboratorium. - Zakładamy, że koncept Auchan GO będzie stale ewoluował odpowiadając na nowe oczekiwania naszych klientów. Docelowo planujemy otwarcie 40 placówek tego typu w ciągu najbliższych kilku lat - podaje firma.

Czytaj więcej

Zakupowa rewolucja dopiero przed nami

Auchan GO otwarty w Warszawie to najmniejszy z formatów zakupowych Auchan, ma tylko 75 mkw., a w asortymentowo ponad 1 tys. produktów. Aby rozpocząć zakupy w Auchan GO wystarczy zarejestrować numer telefonu i wczytać kartę płatniczą.

Zainstalowany w sklepie zaawansowany system Easy OutTM Trigo wykorzystuje specjalistyczne kamery wizyjne wraz z czujnikami wyposażonych w wagi półek. Działając z dużą precyzją identyfikuje ruchy każdego z klientów i automatycznie liczy zebrane z półek produkty (odliczając te odkładane z powrotem), generując ich cyfrowe koszyki zakupowy w czasie rzeczywistym. Płatność realizowana jest automatycznie tuż po wyjściu klienta ze sklepu, wraz z przesłaniem na jego telefon cyfrowego paragonu.

Czytaj więcej

Koniec błędnych cen i awantur przy kasie? Wchodzą elektroniczne etykiety

Co ważne, wprowadzone rozwiązanie gwarantuje klientom pełną ochronę ich prywatności, zgodnie z polityką RODO. System nie identyfikuje klientów i nie zapamiętuje obrazu, żadne dane biometryczne ani dane dotyczące rozpoznawania twarzy nie są gromadzone ani analizowane przez system.

Hybrydy
Skoda Kodiaq. Co musisz wiedzieć o technologii PHEV?
Materiał Promocyjny
Firmy same narażają się na cyberataki
Handel
Temu na celowniku Brukseli. Poważne zarzuty wobec giganta e-handlu
Handel
Ceny zniczy wyższe niż rok temu. I jest znacznie mniej promocji
Handel
Zakaz handlu w niedzielę. Gorąca dyskusja w Sejmie nad liberalizacją
Materiał Promocyjny
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Handel
Sieć Carrefour łączy siły z popularną platformą do zamawiania jedzenia