Tesco podszywa się pod Lidla? Hipermarkety spotkały się w sądzie

Niemieckiej sieci dyskontów nie spodobał się fakt, że Tesco w komunikacji swojego programu lojalnościowego używa żółtego koła na niebieskim tle.

Publikacja: 08.02.2023 16:06

Tesco podszywa się pod Lidla? Hipermarkety spotkały się w sądzie

Foto: Bloomberg

W londyńskim sądzie odbyła się wymiana argumentów Lidla i Tesco w związku z pozwem złożonym przez niemiecką sieć w 2020 roku. Spór dotyczy faktu, że brytyjski gigant handlu detalicznego postanowił promować swój program rabatowy „Clubcard Prices” za pomocą żółtego koła na niebieskim tle z wpisanym wewnątrz hasłem „clubcard prices”. Rabaty mają zachęcić klientów do zapisywania się do programu lojalnościowego Tesco.

Użycie takiej komunikacji graficznej przez Tesco nie spodobało się Lidlowi, którego logo to żółte koło w czerwonej obwódce na niebieskim tle. W koło wpisana jest nazwa sieci. Zdaniem niemieckiego dyskontera Tesco postanowiło skopiować jego znak towarowy i zasugerować w ten sposób klientom, że ceny w brytyjskiej sieci są porównywalne do tych w Lidlu.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Amazon przełamuje bariery. Nowy program umożliwia niewidomym pracę w magazynie
Handel
Znane warszawskie centrum handlowe w poważnych tarapatach
Handel
Oszustwo na pietruszkę. Drogie warzywo zastępowane jest łudząco podobnym zamiennikiem
Handel
Producent Milki ukarany ponad 1,4 mld zł grzywny przez Unię Europejską
Handel
Allegro pokazuje wyniki i podaje prognozy. Akcje drożeją
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy