Nastroje konsumentów są blisko historycznego dna

Co prawda święta ożywiły sektor handlowy, jednak konsumenci wciąż niepewnie patrzą w przyszłość. Ich nastawienie jest wciąż na fatalnie niskim poziomie. Co drugi spodziewa się wzrostu cen.

Publikacja: 04.01.2023 12:22

Nastroje konsumentów są blisko historycznego dna

Foto: Adobe Stock

Z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich firmy GfK wynika, że wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w grudniu 2022 r. -17,2 i wzrósł o 2,2 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Tym samym średni, roczny wskaźnik barometru wyniósł -16 punktów, co oznacza drugi najniższy wynik w historii badań. Przeciętne gorsze nastroje w Polsce firma GfK odnotowała wyłącznie w 2012 roku – wówczas wskaźnik osiągnął poziom -16,3.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Hybrydy
Skoda Kodiaq. Co musisz wiedzieć o technologii PHEV?
Materiał Promocyjny
Firmy same narażają się na cyberataki
Handel
Temu na celowniku Brukseli. Poważne zarzuty wobec giganta e-handlu
Handel
Ceny zniczy wyższe niż rok temu. I jest znacznie mniej promocji
Handel
Zakaz handlu w niedzielę. Gorąca dyskusja w Sejmie nad liberalizacją
Materiał Promocyjny
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Handel
Sieć Carrefour łączy siły z popularną platformą do zamawiania jedzenia