Wojna uderzy w plany młodych konsumentów

Najmłodsza generacja Polaków woli wynajmować auta, mieszkania i sprzęt niż kupować. Wojna jeszcze mocniej ją zwróci ku elastycznym formom korzystania z dóbr. To wyzwanie dla biznesu.

Publikacja: 11.04.2022 21:00

Wojna uderzy w plany młodych konsumentów

Foto: Adobe Stock

Wojna w Ukrainie wywróciła do góry nogami wiele zwyczajów konsumenckich, a jej wpływ na podejście do zakupów czy inwestowania może okazać się znacznie głębszy, niż można się było spodziewać. Efektem konfliktu będzie nie tylko kupowanie żywności o długich terminach przydatności w celu budowy domowych zapasów.

Z marcowego badania GfK wynika, że 13 proc. Polaków planowało zakup nieruchomości w najbliższym czasie, ale bieżąca sytuacja sprawiła, że zamrozili te wydatki. Taka sytuacja dotyczy zwłaszcza osób młodych – z decyzji o zakupie nieruchomości zrezygnował co piąty Polak przed 29. rokiem życia, który miał takie plany.

Pozostało 90% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Handel
Wolimy kupować ubrania online. Znikają kolejne sklepy odzieżowe