Starbucks dodaje oliwy do kawy, ale tylko z pierwszego tłoczenia

Sieć Starbucks wprowadza na rynek nowe napoje. W składzie nowej linii napojów jest oliwa z pierwszego tłoczenia. Na razie napoje będą dostępne tylko we Włoszech. A premiera miała miejsce 22 lutego.

Publikacja: 22.02.2023 17:53

Starbucks dodaje oliwy do kawy, ale tylko z pierwszego tłoczenia

Foto: Bloomberg

Amerykańska sieć twierdzi, że oliwa ma "uwydatniać smak kawy", który "pięknie utrzymuje się na podniebieniu".

"Byłem absolutnie oszołomiony wyjątkowym smakiem i konsystencją, które powstały, gdy oliwa z pierwszego tłoczenia została dodana do naszej kawy. Zarówno w gorących, jak i zimnych napojach kawowych dawała nieoczekiwany, aksamitny, maślany smak, który wzmacniał kawę i pięknie utrzymywał się na podniebieniu" — powiedział prezes firmy Howard Schultz, który osobiście reklamuje nową linię produktów.

Czytaj więcej

Starbucks opuści Wielką Brytanię? Bada możliwość sprzedaży biznesu

Nowa linia kaw ma nazwę "Oleato" i obejmuje m.in. latte z oliwą, przygotowane na parze z mlekiem owsianym; mrożone espresso z oliwą i syropem z orzechów laskowych i cold brew z "jedwabistym naparem z oliwy ze słodką pianką waniliową, która powoli spływa kaskadą przez napój, tworząc gładką, ale bogatą konsystencję". Oliwa dodaje każdemu z tych napojów 120 dodatkowych kalorii – informuje koncern.

Wiosną kawy z serii "Oleato" mają pojawić się także w kawiarniach w Kalifornii w Stanach Zjednoczonych a w kolejnych miesiącach tego roku także w Japonii, na Bliskim Wschodzie oraz w Wielkiej Brytanii.

Według telewizji CNN za pomysłem kawy z oliwą stoi osobiście prezes koncernu Starbucks Howard Schultz.

Czytaj więcej

Starbucks na celowniku aktywistów. „Dlaczego musimy dopłacać za mleko roślinne?”

W zeszłym roku Schultz spotkał włoskiego producenta oliwy Tommaso Asaro, który wprowadził go w praktykę spożywania 1 łyżki oliwy każdego dnia. Schultz dowiedział się więcej o tej praktyce tego lata podczas wizyty na Sycylii, a potem sam zaczął się tak odżywiać. Następnie wpadła na pomysł by tą zdrową metodę odżywiania się połączyć z codziennym piciem kawy, mimo, iż sam Asaro - prezesem United Olive Oil, za pośrednictwem którego Starbucks zaopatruje się w oliwę z oliwek – uznał ten pomysł za „dziwny”. Mimo to Schultz z niego nie zrezygnował i podczas premiery nowych napojów powiedział CNN, że jeszcze nie był niczym „tak podekscytowany od 40 lat” jak wprowadzeniem linii „Oleato” do menu Starbucksa.

Amerykańska sieć Starbucks weszła na włoski rynek w 2018 roku. Teraz ma 20 kawiarni w całym kraju, mimo początkowych kontrowersji a nawet zapowiedzi bojkotu kawiarni.

Amerykańska sieć twierdzi, że oliwa ma "uwydatniać smak kawy", który "pięknie utrzymuje się na podniebieniu".

"Byłem absolutnie oszołomiony wyjątkowym smakiem i konsystencją, które powstały, gdy oliwa z pierwszego tłoczenia została dodana do naszej kawy. Zarówno w gorących, jak i zimnych napojach kawowych dawała nieoczekiwany, aksamitny, maślany smak, który wzmacniał kawę i pięknie utrzymywał się na podniebieniu" — powiedział prezes firmy Howard Schultz, który osobiście reklamuje nową linię produktów.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gastronomia
Kultowy warszawski lokal okradziony. Właściciele apelują o pomoc
Gastronomia
McDonald’s przyciąga najbiedniejszych. Szykuje nowy bardzo tani zestaw
Gastronomia
Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów
Gastronomia
KFC zamyka ponad 100 lokali przez propalestyński bojkot
Gastronomia
McDonald’s ruszył z nową kampanią. Nie skierował jej do klientów