Wykorzystać możliwości cyfryzacji

Obecność w internecie, oferowanie swoich produktów i usług online, akceptacja różnych form płatności bezgotówkowych – nie dla wszystkich małych firm są to oczywiste warunki przyciągnięcia i utrzymania klientów.

Publikacja: 15.12.2023 02:00

Wykorzystać możliwości cyfryzacji

Foto: Adobe Stock

Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa uważają, że największym wyzwaniem w najbliższym czasie będą dla nich rosnące koszty prowadzenia działalności. W sumie takiej odpowiedzi udzieliło prawie 79 proc. uczestników badania „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP. Badanie firm z sektora handlowego i usługowego” przeprowadzonego przez PolCard from Fiserv. W dalszej kolejności były wymieniane: niepewność gospodarcza, kłopoty z utrzymaniem obecnych przychodów, rentowności i cen towarów czy usług. Ale bardzo często firmy – i to niemal ze wszystkich badanych branż – podnosiły też problem z pozyskaniem nowych klientów oraz utrzymaniem dotychczasowych.

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej