Materiał sponsorowany McDonald’s Polska
Jak podkreślała podczas debaty, w McDonald’s Polska wszystko zależy od tego, jakie warunki są tworzone dla kobiet. Firma, która w Polsce zatrudnia już 34 tysiące osób, robi wszystko, by rozwijać pracowników, zapewniając im bardzo jasno określone ścieżki kariery i programy nastawione m.in. na wzmacnianie kompetencji przywódczych. Skuteczność tych programów potwierdza sięgający już 70 proc. udział kobiet na stanowiskach menedżerskich w polskich restauracjach McDonald’s, ponad 44-proc. udział pań w zarządzie firmy (w dziewięcioosobowym zespole są cztery kobiety), a także 33-proc. udział pań wśród franczyzobiorców marki. Wiele kobiet zarządza restauracjami McDonald’s, co oznacza kierowanie zespołem 70–120-osobowym, często bardzo różnorodnym, gdyż 59 proc. pracowników firmy to przedstawiciele młodego pokolenia Z. Na tym nie koniec, bo – jak zaznaczała Renata Prys – pracownicy McDonald’s reprezentują aż 30 narodowości, a 7 proc. załogi to osoby z niepełnosprawnościami.
Dlatego też bardzo ważną rolą HR jest budowanie w firmie kultury inkluzywności, która pozwala każdemu czuć się dobrze w pracy. Pomaga w tym speak-up culture, czyli zasada, zgodnie z którą każdy pracownik McDonald’s jest zachęcany do otwartego wyrażania swojego zdania, informowania o problemach.
W budowie kultury inkluzywności, która sprzyja karierom kobiet, niezbędne jest dobre przygotowanie i wsparcie menedżerów. Stąd też w swoich programach rozwojowych McDonald’s kładzie duży nacisk na rozwój umiejętności miękkich oraz na wzmacnianie pewności siebie.