Kierowana przez Rafała Brzoskę spółka InPost skierowała do swoich kontrahentów e-maile, w których domaga się, by nie odmieniali przez przypadki znaku towarowego Paczkomat.
„Korzystaj z poprawnej formy i nie odmieniaj znaku towarowego Paczkomat®. W razie potrzeby znak towarowy Paczkomat® poprzedź słowami »urządzenie/automat« i odmieniaj wyłącznie to słowo (np. Lista dostępnych urządzeń Paczkomat®)” – brzmi treść wysyłanej przez InPost wiadomości, do której dotarł portal Forsal.
Czytaj więcej
Cainiao i DHL zainwestują 60 mln euro w sieć automatów paczkowych w Polsce. Firmy chcą konkurować z InPost o przyznają, że bez sieci automatów paczkowych jest to niemożliwe.
InPost już od ponad dekady walczy o to, by nie używać słowa Paczkomat do określenia automatów paczkowych innych firm kurierskich. W 2009 r. zgłosił tę nazwę w Urzędzie Patentowym RP jako słowny znak towarowy, a rok później otrzymał na niego prawo ochronne.
Z tą decyzją nie zgadza się jednak Poczta Polska, która uważa, że słowo „paczkomat” powinno odnosić się do wszelkich automatycznych skrytek pocztowych i funkcjonować w języku polskim na tej samej zasadzie, co słowa „bankomat” czy „wpłatomat”. W 2015 r. Poczta Polska złożyła wniosek o unieważnienie prawa ochronnego na znak towarowy „Paczkomat”, a gdy Urząd Patentowy RP ten wniosek oddalił, skierowała sprawę do sądu. Postępowanie wciąż trwa.