Firma doradcza Reputation Institute, specjalizująca się w budowaniu wizerunku marki i pozycjonowaniu jej na rynku, jak co roku opublikowała ranking przedsiębiorstw o najlepszej reputacji. Zestawienie tworzone jest na podstawie badania opinii publicznej w 15 największych gospodarkach świata. W ankiecie proszono blisko 170 tys. respondentów o dokonanie oceny wybranych firm w siedmiu kluczowych zakresach: jakość produktów i usług, innowacje, miejsce pracy, zarządzanie, kierownictwo, obywatelstwo i osiągnięcia firmy. Marki, które zostały uwzględnione w badaniu musiały spełniać trzy kryteria: mieć znaczącą pozycję na rynkach w tych 15 krajach, cieszyć się ponad przeciętną reputacją w swojej ojczyźnie oraz rozpoznawalnością w skali globalnej powyżej 40 proc.
Liderem okazała się szwajcarska marka luksusowych zegarków Rolex o ponad stuletniej historii. Przedsiębiorstwo założone w 1905 r. przez Alfreda Davisa i Hansa Wilsdorfa jest obecnie największym producentem prestiżowych zegarków na świecie. Słynie z wysokiej jakości, która ma swoją cenę – za jeden zegarek tej marki klienci płacą nawet setki tysięcy dolarów. Roczne obroty firmy z siedzibą w Genewie wynoszą ok. 3 mld dol.
Na drugim miejscu w rankingu znalazła się grupa Lego, która została najlepiej oceniona z wszystkich badanych marek w Europie i na Bliskim Wschodzie. Na trzeciej pozycji z kolei uplasował się Walt Disney Company. Obie firmy swój sukces w dużej mierze zawdzięczają swoim udanym produkcjom kinowym. Filmy „Lego: Przygoda” (2014 r.) i „LEGO Batman: Film” (2017 r.) okazały się wielkimi hitami na skalę światową. „Piękna i bestia” (2017 r.) produkcji Disneya została natomiast okrzyknięta najbardziej udaną premierą bieżącego roku.
Google znalazł się w rankingu na piątym miejscu, ale został najlepiej oceniony ze wszystkich firm przez respondentów w krajach Ameryki Łacińskiej.
Zobacz w powyższej fotogalerii dziesięć międzynarodowych firm o najlepszej reputacji.