Odnowione Anakondy na ratunek rozbitkom

Śmigłowce skonstruowane i produkowane w PZL Świdnik całkowicie przejęły ratowniczą służbę w naszej strefie odpowiedzialności nad Bałtykiem. Po niedawnej modernizacji maszyny Marynarki Wojennej są znacznie lepiej przygotowane do trudnych misji.

Aktualizacja: 03.11.2017 15:24 Publikacja: 03.11.2017 14:50

Po głębokim liftingu jest już 5 najstarszych dwudziestopięcioletnich wiropłatów W-3WARM Anakonda: w nowym ciemnografitowym kolorze z charakterystycznymi jaskrawoczerwonymi elementami, prezentują się doskonale.

– Z punktu widzenia ratowników, najistotniejsze jest doskonalsze wyposażenie zmodernizowanych maszyn: wszystkie odnowione Anakondy mają już m.in. cyfrowy system sterowania silnikami FADEC (Full Authority Digital Engines Control) ułatwiający i upraszczający kierowanie śmigłowcem, co odciąża pilotów w czasie wykonywania skomplikowanych manewrów – mówi kpt. Marcin Braszak rzecznik prasowy Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Przyznaje, że w akcjach poszukiwawczo-ratowniczych przyda się też nowocześniejszy sprzęt do obserwacji: kamery telewizyjne i termowizyjne sprzężone z reflektorami - tzw. szperaczami, które znacznie zwiększają efektywność poszukiwania rozbitków w nocy. Nową jakość w lokalizowaniu miejsc katastrof wprowadza też dodanie na pokładzie helikopterów specjalnego stanowiska dla operatora systemu automatycznej identyfikacji jednostek pływających AIS, który ma przyspieszyć prowadzenie ewakuacji poszkodowanych z pokładów statków.

Pozostało 81% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Rosyjska „stolica spa” powstanie za polską granicą
Biznes
Tony Mercer: Wielka zmiana w usługach wizowych i identyfikacyjnych
Biznes
TikTok: Bezpieczeństwo użytkowników jest dla nas absolutnym priorytetem
Biznes
Polskie miasta coraz częściej grają w zielone
Biznes
Orlen może zrezygnować z prasy i usług kurierskich. Odwrotu od fuzji nie będzie
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy