CES w Las Vegas przetestowało biznes konferencyjny

Rok temu światowe targi elektroniki w Las Vegas (CES) były wydarzeniem w Internecie. W tym roku organizatorzy zdecydowali, że uczestnicy mogą pojawić się osobiście.

Publikacja: 09.01.2022 15:28

CES w Las Vegas przetestowało biznes konferencyjny

Foto: Bridget Bennett/Bloomberg

To był drugi taki test, po walnym zgromadzeniu IATA w Bostonie w październiku, który dowiódł, że i w czasach pandemii, przy zachowaniu wszystkich obostrzeń sanitarnych, można bezpiecznie organizować dużą konferencję. Takiego samego zdania są Australijczycy, którzy nie odwołali tegorocznego Australian Open, ani Chińczycy, którzy szykują się do Zimowej Olimpiady w Pekinie.

Światowa branża konferencyjna jest jednak bardzo ostrożna. Na zakończonym w ostatnią sobotę (o jeden dzień wcześniej, niż zazwyczaj, właśnie ze względów bezpieczeństwa) CES w tym roku pojawiło się wprawdzie 2,2 tys wystawców, ale lista nieobecnych też była długa. Nie pojawiły się Amazon, AMD, AT&T, General Motors, Google, Intel, Lenovo, Meta, Nvidia, Pinterest, Panasonic, T-Mobile i Twitter. BMW i Mercedes-Benz, bo elektronika użytkowa jest już nieodłączną częścią światowej motoryzacji, zdecydowały się na udział online. Z powodu braku zainteresowania potencjalnych uczestników odwołane zostały tegoroczne targi samochodowe w Genewie, najważniejsza taka impreza na świecie. Nie będzie również w styczniu Forum Ekonomicznego w Davos. Może zostanie zorganizowane latem tego roku. Ale rządy coraz częściej mówią o przywracaniu restrykcji, niż o ich luzowaniu, bo Omikron jest wyjątkowo zaraźliwy, niż wcześniejsze mutacje COVID-19.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Jaka będzie przyszłość rolnictwa?
Biznes
Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska: Za sprawą AI wszyscy wchodzimy w nową erę
Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy
Biznes
Wielka Brytania wreszcie ma pierwszego „muzycznego miliardera"
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?