Makro z mniejszymi obrotami

Wieloletni lider rynku hurtowego, niemiecka sieć Makro, odczuwa spowolnienie i w 2012 r. jego sprzedaż spadła w 2012 r. 6,9 proc. do 1,6 mld euro

Publikacja: 20.03.2013 16:12

W Polsce Makro Cash & Carry ma sieć 41 hal, w których kupują głównie przedsiębiorcy prowadzący choćby sklepy czy restauracje . Firma w 2012 otworzyła dwa nowe Makro Punkty o mniejszej powierzchni niż standardowa hala. – Wprowadzaliśmy wiele projektów, które mają nam pomóc w zwiększeniu naszej konkurencyjności oraz atrakcyjności dla klientów. Bez wątpienia będziemy kontynuować te działania w długofalowej perspektywie – wyjaśnia David Boner, prezes Makro Cash & Carry Polska. Firma jednak odczuwa obserwowany już od kilku lat spadek liczby małych sklepów. Co roku z rynku znika po kilka tysięcy tego typu firm. Makro uruchomiło nowy projekt franczyzowy i pod marką Odido rozwija sieć partnerskich sklepów. Na koniec 2012 r. było ich niemal 1,7 tys. Jednak mimo tego obroty firmy znów spadły –w 2012 r. o 6,9 proc.

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Biznes
Wielka Brytania wreszcie ma pierwszego „muzycznego miliardera"
Biznes
Lada dzień do Poczty Polskiej wpłynie wielki przelew. Uratuje molocha?
Biznes
Warto mieć zielone miasto