Action odjeżdża konkurencji

ActiveJet i Actis to dwie najpopularniejsze w Polsce marki na rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych do drukarek.

Publikacja: 15.10.2014 17:58

Sponsoring grupy kolarskiej wpłynął na sprzedaż

Sponsoring grupy kolarskiej wpłynął na sprzedaż

Foto: Rzeczpospolita

Action zwiększa udziały w krajowym rynku tuszy i tonerów. Giełdowy dystrybutor sprzętu IT sprzedaje alternatywne materiały eksploatacyjne do drukarek (tzw. zamienniki) pod dwiema markami własnymi: ActiveJet i Actis.

Według firmy badawczej IDC w I półroczu  2014 r.  ActiveJet zajmował pierwsze miejsce w rankingu sprzedawców zamienników. Actis wskoczył na drugie miejsce, choć wcześniej nie mieścił się na podium. Zajął pozycję BlackPoint (spółka z NewConnect). Na trzecim miejscu zestawienia znalazło się TF1, marka giełdowego TelForceOne.

– W I półroczu większość producentów oryginalnych oraz zamiennych materiałów eksploatacyjnych zmniejszyła sprzedaż. Nasze marki zanotowały wzrost udziałów, zajmując ilościowo 31 proc. całego rynku – mówi Rafał Ornowski, pełnomocnik zarządu ds. marki ActiveJet.

Action uważa, że rosnące udziały rynkowe jego marek własnych to m.in. efekt ich lepszej rozpoznawalności, dzięki sponsorowaniu najpierw Legii Warszawa (ActiveJet), a obecnie grupy kolarskiej. – Produkty ActiveJet  z powodzeniem są dystrybuowane do wielu krajów na świecie. Aby  wzmocnić świadomość marki również poza granicami Polski, ActiveJet wykorzystuje pionierski potencjał marketingu sportowego, skupiając się na własnej zawodowej drużynie ActiveJet Team – ocenia przedstawiciel Action.

Krajowy rynek materiałów eksploatacyjnych do drukarek nie zaliczy jednak I poł. tego roku do udanych. W tym okresie w Polsce sprzedało się niespełna 7 mln tuszy i tonerów, czyli o ok. 4 proc. mniej niż rok temu. Wpisuje się to w trend obserwowany już od kilku lat. Jeszcze w 2010 r. w Polsce klienci (indywidualni i firmy) kupili ponad 16,2 mln sztuk tuszy i tonerów. W 2013 r. sprzedaż wyniosła już tylko 14,5 mln sztuk. W porównaniu z 2012 r. zmalała o 6,2 proc. Zdecydowanie szybciej topniał popyt na akcesoria do urządzeń atramentowych, co wynikało ze spadku liczby drukarek tego typu. Spadek sprzedaż tonerów był znacznie wolniejszy.

Ważnym zjawiskiem była też trwająca nadal wojna, jaką producenci oryginalnych materiałów eksploatacyjnych, broniąc swojej pozycji, wytoczyli producentom zamienników proces, zarzucając im kradzież patentów. Wielu mniejszych graczy popadło z tego powodu w kłopoty, co ułatwiło życie liderom rynku, w tym m.in. Action.

II półrocze, zdaniem przedstawicieli IDC, przyniesie dalsze kurczenie się rynku tuszy i tonerów. – Oczekujemy, że w całym roku spadek, w porównaniu z 2013 r. sięgnie 3–4 proc. – ocenia Przemysław Kowalski z IDC.

Action zwiększa udziały w krajowym rynku tuszy i tonerów. Giełdowy dystrybutor sprzętu IT sprzedaje alternatywne materiały eksploatacyjne do drukarek (tzw. zamienniki) pod dwiema markami własnymi: ActiveJet i Actis.

Według firmy badawczej IDC w I półroczu  2014 r.  ActiveJet zajmował pierwsze miejsce w rankingu sprzedawców zamienników. Actis wskoczył na drugie miejsce, choć wcześniej nie mieścił się na podium. Zajął pozycję BlackPoint (spółka z NewConnect). Na trzecim miejscu zestawienia znalazło się TF1, marka giełdowego TelForceOne.

Biznes
Donald Tusk: Pomożemy kupcom z Marywilskiej 44
Biznes
KGHM ma szanse na więcej
Biznes
Tajemniczy wzrost kursu Allegro na giełdzie. Co dalej?
Biznes
Jaka będzie przyszłość rolnictwa?
Biznes
Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska: Za sprawą AI wszyscy wchodzimy w nową erę
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?