Planowane przejęcie będzie 18 przejęciem grupy Maspex Wadowice i trzecim na rynku rumuńskim. Maspex na rynku rumuńskim to znany producent produktów instant, soków, nektarów i napojów, makaronów oraz krakersów i precli. Spółka pojawiła się na rynku rumuńskim w 1996 roku i obecnie jest jednym z największych polskich inwestorów w Rumunii. Należące do firmy marki takie jak: Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta oraz Salatini to zdecydowani liderzy w swoich kategoriach. Rumunia jest dla Maspeksu drugim, po Polsce, co do wielkości rynkiem, zarówno jeżeli chodzi o obroty, poniesione inwestycje, jak i siłę nabywczą, co z punktu widzenia producentów produktów spożywczych jest bardzo ważne.
- W Rumunii mamy bardzo mocną pozycję w segmencie produktów instant z markami: La Festa i Ekland, na rynku soków, nektarów i napojów z brandami: Tedi (Kubuś) i Tymbark oraz w kategorii krakersów i precli z marką Salatini. Na rynku wody do tej pory nas nie było, a jest to kategoria, która rośnie - komentuje Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex Wadowice. - Obecnie, segment wód mineralnych stanowi już 50 proc. rynku napojów bezalkoholowych w tym kraju. Marka Bucovina znacznie zwiększy naszą konkurencyjność i umocni pozycję naszej firmy na rynku rumuńskim. Konsumpcja wody w Rumunii jest jeszcze na niższym poziomie, niż w innych krajach europejskich, co z pewnością daje perspektywy do dalszego rozwoju – dodaje.
- Zakup firmy Rio Bucovina przez jedną z największych polskich firm z Europy Środkowo - Wschodniej będzie ważnym wydarzeniem dla rynku FMCG z Rumunii. Jako część Grupy Maspex Wadowice, Rio Bucovina będzie wzmacniać jeszcze bardziej swoją pozycję na rynku producentów naturalnej wody mineralnej, wody źródlanej i stołowej z Rumunii. Jestem pewny, że doświadczenie polskiej firmy, a także jej ambitne cele odnośnie oferty produktowej, będą miały istotny wpływ na dalszy rozwój marek posiadanych przez firmę Rio Bucovina – podkreśla Dorel Radu, dyrektor generalny Rio Bucovina.
- Bałkany są coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem, gdzie szanse na rozwój widzi coraz więcej liczących się graczy - mówi „Rzeczpospolitej” Adam Bogacz, przewodniczący Rady Promocji Żywności Prozdrowotnej (RPŻP).
Jak dodaje, Maspex nie powinien zmarnować potencjału drzemiącego w tamtejszym rynku wody. - Wystarczy wziąć pod uwagę jego możliwości dystrybucyjne i umiejętności marketingowe - mówi szef RPŻP.
Maspex jest jedną z największych firm w Europie Środkowo - Wschodniej w segmencie produktów spożywczych. Firma jest zdecydowanym liderem na rynku soków, nektarów i napojów w Polsce, w Czechach, na Słowacji, czołowym producentem na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii i na Litwie. Jest również wiodącym producentem produktów instant (kawa cappuccino, kakao, zabielacze w proszku do kawy, herbatki rozpuszczalne) w Europie Środkowo-Wschodniej.