Volkswagen Arteon – przepustka do segmentu premium. Ile kosztuje?

Koncern z Wolfsburga usunął z gamy modele CC i Phaeton, które nie zawojowały rynku. Zamiast nich pojawił się zupełnie nowy samochód aspirujący do segmentu premium. Oto Volkswagen Arteon, flagowy okręt niemieckiej marki.

Aktualizacja: 07.03.2017 08:07 Publikacja: 07.03.2017 02:00

Nie będzie łatwo zastąpić dwa modele jednym, ale Volkswagen nie ma nic do stracenia. Arteon wchodzi na sam szczyt gamy niemieckiej marki, a z Passatem łączy go tylko wspólny znaczek. Samochód ma być przepustką marki Volkswagen do segmentu premium, a na rynku będzie rywalizować z takimi tuzami jak Mercedes CLS, BMW Serii 6, a nawet Audi A7.

Nazwa jest połączeniem dwóch słów. Przedstawiciele koncernu tłumaczą, że pierwszy człon nawiązuje do sztuki (Art), a drugi (Eon) jest ukłonem w kierunku flagowego Volkswagena Phideon, dostępnego na rynku chińskim. Auto zbudowano na nowoczesnej platformie MQB, zaprojektowanej przez inżynierów Volkswagena. Nadwozie ma 4,86 m długości, 1,87 m szerokości oraz 1,42 wysokości. Rozstaw osi to 2,84 m.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
TikTok: Bezpieczeństwo użytkowników jest dla nas absolutnym priorytetem
Biznes
Polskie miasta coraz częściej grają w zielone
Biznes
Orlen może zrezygnować z prasy i usług kurierskich. Odwrotu od fuzji nie będzie
Biznes
II Kongres Przedsiębiorstw Rodzinnych „SUKCESJA W BIZNESIE”
Biznes
Norylski Nikiel nie wypłaci dywidendy przez wojnę Putina