Nowa strona internetowa Itaki - sztuczna inteligencja i styl Matissa w służbie klienta

Itaka odmładza stronę internetową. Unowocześnia jej wygląd, poprawia szybkość działania, jakość treści i dostęp na urządzeniach mobilnych.

Publikacja: 19.06.2023 15:19

Nowa strona internetowa Itaki - sztuczna inteligencja i styl Matissa w służbie klienta

Foto: Itaka Holdings

Interfejs nowej strony jest przejrzysty, oszczędny w formie, intuicyjny i niemal niewidoczny – informuje biuro podróży. Wykorzystano w nim odręcznie rysowane ilustracje inspirowane sztuką słynnego francuskiego malarza fowisty, Henriego Matissa, odróżniające Itakę od konkurencji. 100 procent makiet nowej strony zaprojektowano najpierw w wersji mobilnej, która była punktem wyjścia do projektowania widoku desktopowego. Równolegle z odnowieniem strony i nadaniem jej nowego wyglądu i charakteru przemianę przeszła też aplikacja mobilna Itaka. Jak podkreśla touroperator, chodziło o to, by dostarczyć klientom maksymalnie spójne doświadczenie, niezależnie od tego, z którego kanału dostępu do oferty korzysta.

Czytaj więcej

Itaka wystartowała z videocastami. "Inspirujemy do podróżowania"

Lepsze opisy ofert i kierunków

Na nowej stronie zadbano też, by opisy hoteli były jeszcze przejrzystsze i przyjaźniejsze dla użytkownika, a prezentacja typów pokoi i plaż wraz ze zdjęciami ułatwiła podejmowanie decyzji. Nowa podstrona „Zainspiruj się” to unikatowe opisy kierunków współtworzone z pilotami i rezydentami Itaki, łączące łatwą formę z ekspercką treścią.

Recenzje trafniej segregowane

Klienci chętnie publikują swoje opinie o podróżach z Itaką i chętnie z nich korzystają wybierając się na wakacje. Biuro podróży  na polskim rynku jest liderem w zbieraniu hotelowych recenzji - zgromadziła już ponad 600 tysięcy zweryfikowanych opinii. Nowe możliwości modułu opinii pozwalają na szybsze docieranie do przydatnych treści. Klient może wyszukiwać opinie przez wpisanie istotnych dla siebie fraz.

Aktualność ponad wszystko

Nowa strona ma też odpowiadać na oczekiwania klientów dostępu do prostych narzędzi online. Dzięki 100-procentowej integracji systemu rezerwacyjnego ze wszystkimi kanałami, informacje są na bieżąco aktualizowane, w tym kluczowe dla sprzedaży: ceny i dostępności miejsc.

Sztuczna inteligencja uporządkuje wiedzę

Serwis zaprojektowano z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (Fact Combiner - Machine Learning), dzięki której klienci mogą wyszukiwać oferty najlepiej dopasowane do swoich potrzeb. Sztuczną inteligencję wykorzystano także, by w transparentny sposób ułatwić użytkownikom analizowanie opinii. Moduł AI, przetwarzając ogromne ilości informacji zawartych w recenzjach klientów, tworzy obiektywne podsumowanie hotelu.

Najnowocześniejszej technologii użyto również do tłumaczenia tekstów na inne wersje językowe.

- Zależało nam na nowoczesnej, oryginalnej formie, odwołującej się do najlepszych wzorców. Nowy, minimalistyczny design nie zakłóca odbioru najważniejszych informacji i nie rozprasza użytkownika. Od strony technicznej warto podkreślić szybkość działania i skrócenie do minimum czasu potrzebnego do zarezerwowania wyjazdu. Życzę klientom wielu pozytywnych wrażeń z korzystania z nowego serwisu - komentuje wiceprezes Itaki Holdings Piotr Henicz.

Czytaj więcej

Nowa siedziba Itaki w Opolu „Zabytkiem na medal”

Dwie wersje - porównaj, przetestuj

Chociaż Itaka udostępniła nową wersję strony, nie zamknęła starej, do której dotychczasowi użytkownicy się przyzwyczaili. Równolegle funkcjonują więc dwa serwisy- stary pod linkiem itaka.pl i nowy pod linkiem beta.itaka.pl. Wybrana grupa użytkowników wchodząc na itaka.pl zostanie przeniesiona na beta.itaka.pl w ramach testowania nowej formuły. Użytkownicy mogą też sami przełączyć się na widok nowej strony, klikając w baner na stronie głównej itaka.pl lub wpisując adres beta.itaka.pl. Taka sytuacja potrwa kilka miesięcy, do czasu gdy touroperator uzna, że nowa wersja jest już sprawdzona i można pozostawić ją jako jedyną.

Projekt powstał we współpracy z Software House Axabee.

Interfejs nowej strony jest przejrzysty, oszczędny w formie, intuicyjny i niemal niewidoczny – informuje biuro podróży. Wykorzystano w nim odręcznie rysowane ilustracje inspirowane sztuką słynnego francuskiego malarza fowisty, Henriego Matissa, odróżniające Itakę od konkurencji. 100 procent makiet nowej strony zaprojektowano najpierw w wersji mobilnej, która była punktem wyjścia do projektowania widoku desktopowego. Równolegle z odnowieniem strony i nadaniem jej nowego wyglądu i charakteru przemianę przeszła też aplikacja mobilna Itaka. Jak podkreśla touroperator, chodziło o to, by dostarczyć klientom maksymalnie spójne doświadczenie, niezależnie od tego, z którego kanału dostępu do oferty korzysta.

Pozostało 84% artykułu
Biura Podróży
ESky i LOT upraszczają sprzedaż biletów dzięki modelowi NDC
Biura Podróży
Wycieczki do Polski dla Amerykanów. Oferuje je jedno z największych biur podróży
Biura Podróży
Prezes TUI: Jeśli turystyka, to zorganizowana. Wynajem mieszkań za bardzo szkodzi
Biura Podróży
Do biur podróży wrócił wzrost cen. Trzy kraje z nowym rekordem
Biura Podróży
Dwa nowe kraje na wakacyjnej liście przebojów niemieckich turystów