Cel strategiczny: bezpieczeństwo
Banki coraz częściej ostrzegają klientów przed pojawiającymi się cyberzagrożeniami, a skuteczna komunikacja z użytkownikami to jeden z kluczowych elementów ich polityki. Najnowszy przykład? Właśnie nowe technologie i cyberbezpieczeństwo to jeden z punktów ogłoszonej w ubiegłym tygodniu strategii PKO BP. To ważne, zwłaszcza że banki stają się też bramą do e-administracji.
Eksperci powtarzają, że odpowiedzialność jest podzielona między banki i użytkowników.
– Te pierwsze muszą spełniać normy i regulacje dotyczące m.in. zarządzania i bezpieczeństwa infrastruktury teleinformatycznej. Wytyczne w tym zakresie uwzględnia chociażby rekomendacja D stworzona przez Komisję Nadzoru Finansowego. Istnieje też standard PCI DSS, który definiuje wymogi bezpieczeństwa systemu płatności kartami – wylicza Mariusz Rzepka, dyrektor Fortinet na Polskę, Ukrainę i Białoruś.
Jak dodaje, banki spełniają również kluczową rolę w edukacji klientów na temat aktualnych cyberzagrożeń i udostępnianiu im narzędzi do bezpiecznego korzystania z aplikacji bankowych.