Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Rpkom

Polacy nie korzystajš z Internetu przez smartfony

HTC
Polakom smartfony służš głównie do rozmów telefonicznych. Z internetu za ich poœrednictwem korzysta niewiele osób
Polacy kupili w ubiegłym roku 3,4 mln smartfonów, a liczba wszystkich tych urzšdzeń na naszym rynku zbliża się do 6 mln. Jednak mało kto chce korzystać z ich podstawowej funkcji, jakš jest dostęp do internetu. - Mobilny internet wcišż jest w naszym kraju usługš marginalnš – mówi rpkom.pl Henryk Kułakowski, prezes firmy MassPay obsługujšcej płatnoœci mobilne. - Mimo, że Polacy kupujš coraz więcej smartfonów, to nie używajš ich do surfowania w sieci. To efekt m.in. zbyt wysokich opłat za mobilny internet oraz niewiedzy na temat tego, jak posługiwać się takimi urzšdzeniami. - Szacuję, że smartfony odpowiadajš za około 40 proc. ruchu w sieci transmisji danych. Ten rok przyniesie ich dalszš popularyzację i spadek cen – ocenia Miroslav Rakowski, prezes PTC.
Taki jest udział smartfonów w internecie mobilnym, a jak to wyglšda na tle całego ruchu w sieci? Opublikowany w styczniu raport Gemiusa ocenia udział otwieranych za pomocš smartfonów witryn internetowych w ogólnym ruchu na zaledwie 1,65 proc. Jak twierdzi Robert Hałacz, dyrektor sprzedaży bezpoœredniej Gemius Polska, odsetek ten urósł w cišgu pół roku zaledwie o 0,5 proc. Należy pamiętać, że liczba ta dotyczy tylko odsłon stron WWW, a użytkownicy smartfonów korzystajš z sieci również za pomocš aplikacji mobilnych. Mimo to surfowanie jest jednym z podstawowych zastosowań tych urzšdzeń. Co ciekawe, największy udział w przeglšdaniu internetu majš niezbyt popularne w Polsce urzšdzenia firmy Apple – za 9 proc. ruchu w sieci mobilnej odpowiadajš iPhone'y (majšce ok. 1 proc. rynku smartfonów), a za 21 proc. – iPady. Na dalszych miejscach znalazły się smartfony Samsunga, Nokii i Sony Ericssona. O tym, że Polacy stroniš od surfowania przez komórki, mówiš badania przeprowadzone wœród internautów przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w paŸdzierniku 2011 roku. - Zdziwiło mnie podejœcie badanej grupy osób do smartfonów, które służš przede wszystkim jako zwykłe komórki, bez dostępu do internetu. Pełnię ich funkcjonalnoœci wykorzystuje zaledwie 9-17 proc. ankietowanych – powiedział rpkom.pl Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Œrodkowej i Wschodniej w firmie Interactive Intelligence, na zlecenie której wykonany był sondaż. - Ludzi wcišż odstraszajš od smartfonów wysokie koszty transmisji danych. - Operatorzy, zamiast pasywnie promować mobilny internet, powinni pomyœleć raczej o edukacji użytkowników i przełamywaniu barier wynikajšcych ze strachu o wysokie rachunki telefoniczne – dodaje Kułakowski.
ródło: rpkom.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL