Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
|
  • Warszawa
  • Białystok
  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Kalisz
  • Katowice
  • Kielce
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Olsztyn
  • Opole
  • Poznań
  • Rzeszów
  • Szczecin
  • Toruń
  • Wrocław
  • Zielona Góra
Tutaj jesteś: rp.pl » Styl Życia » Design

Design

Designerskie choinki

Monika Kuc 08-12-2011, ostatnia aktualizacja 08-12-2011 13:56
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
Sandra Groll Bez tytułu (2004)
Sandra Groll Bez tytułu (2004)
źródło: rp.pl
autor: Monika Kuc

W Goethe-Institut w Warszawie i w Krakowie trwa wystawa niekonwencjonalnych pomysłów na świąteczną choinkę

Twórcami 30 zaskakujących prac - zabawnych, prowokujących lub szokujących - są niemieccy artyści i designerzy. Nic dziwnego, że pomysł narodził się w Niemczech, w końcu bożonarodzeniowa choinka wywodzi się z tradycji germańskiej.

Projektodawcami projektu są dwaj młodzi designerzy z Karlsruhe - Johannes Marmon i Johannes Müller (założyciele studia jjoo design). Wpadli na pomysł artystycznej interpretacji świątecznego drzewka w 2004 roku, jeszcze gdy byli studentami Wyższej Szkoły Designu.

Do udziału w projekcie zaprosili szerokie grono twórców. Każdy mógł dać upust własnym emocjom i skojarzeniom z choinką. Odezwali się fani i krytycy. Jedni manifestowali radość, inni wyrażali dystans do choinki i świąt. Idea designerskiego drzewka połączyła jednych i drugich. Tak spodobała się wszystkim, że wystawy zaczęto organizować w Karsruhe co roku. Kolekcja rozrosła się. W Warszawie i Krakowie oglądamy najlepsze projekty, wybrane z siedmiu corocznych edycji.

Wiele z nich ujmuje poczuciem humoru autora. Najzabawniejsza choinka Sebastiana Herknera powstała z... wystrzyżonej szczotki do zamiatania. Bywa, że humor łączy się z ironią, gdy artyści chcą zwrócić uwagę na komercjalizację świąt Bożego Narodzenia. Np. Sebastian Cremers stworzył plakat z choinką złożoną z markowych podpisów - od Barbie i LEGO do VOLVO, czy CARTIERA. To znakomita synteza naszych marzeń i wysiłków firm, by bożonarodzeniowa gorączka prezentów generowała zysk.

„Oh, choinka" - taki tytuł nosi wystawa, pokazująca, że kreatywne pomysły są niewyczerpane i odświeżają utrwalony kanon.

- Bożonarodzeniowa choinka - mówią Marmon i Müller - bywa pogańska i chrześcijańska, można ją spotkać w supermarketach i na bożonarodzeniowych jarmarkach; symbolizuje dostatek i komercję, stoi w prywatnych domach i na publicznych placach od Sztokholmu do Kapsztadu i Miami; różne punkty widzenia nadają jej nowy wygląd.

Prezentowane na wystawie choinki zaskakują pomysłowością. Bywają z zapałek, zielonych i czerwonych ostrych papryczek, słomek do napojów i butelki coca-coli albo z  sylwestrowych kieliszków, wypełnionych białym i czerwonym winem...

Wszystkie te obiekty po raz pierwszy prezentowane są za granicą – w 25 Instytutach Goethego, m.in. w Paryżu, Montrealu, Abu Dhabi.

Wystawa czynna w Warszawie do  23.12, w Krakowie do 16.12

Przeczytaj więcej o:  Boże Narodzenie , choinka , designerzy , Goethe-Institut , Johannes Marmon , Johannes Müller , karlsruhe , kraków , Monika Kuc , warszawa

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Tu nas znajdziesz: DO GÓRY
Zamknij

Przeczytaj też: >>

Studencki design

Wrocławska w Galerii Neon prezentuje wystawę „Art Food 2014". Można na niej zobaczyć efekty międzynarodowych ceramicznych warsztatów - pisze Monika Kuc. >>
common