Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biznes

Royal Unibrew łšczy się z Van Purem

Fotorzepa, Dariusz Majgier DM Dariusz Majgier
Royal Unibrew i Van Pur połšczš się. Nowy podmiot będzie miał 8 proc. rynku. Dzięki fuzji będzie mógł skuteczniej konkurować z czołowš trójkš wytwórców piwa
Powstaje silna grupa prowadzšca pięć browarów i dysponujšca takimi markami jak Łomża, Karpackie, Van Pur, Faxe, Cooler czy Brok. Łšczne zdolnoœci produkcyjne nowej firmy sięgnš 3,4-3,6 mln hektolitrów rocznie i będš mogły zaspokoić nawet do 10 proc. krajowego popytu na piwo. - Nowa spółka będzie nosiła nazwę Van Pur Łomża Browary – mówi Beata Pawłowska, dotychczasowa dyrektor generalna Royal Unibrew Polska, która stanie na czele nowego podmiotu. Dodaje, że łšczš się dwie silne i zdrowe firmy. – Dlatego wierzymy, że jeden plus jeden da więcej niż dwa – mówi. Rozliczenie transakcji będzie bezgotówkowe. Nowy podmiot będzie spółkš, w której obejmš udziały dotychczasowi akcjonariusze Van Pur (80 proc.) i Royal Unibrew (20 proc.). Spodziewana sprzedaż połšczonej firmy sięgnie pół miliarda złotych.
Władze spółek podkreœlajš, że bardzo ważnym czynnikiem jest wzajemne uzupełnianie się Van Pur i Royal Unibrew. Pierwszy dotšd stawiał na produkcję popularnych piw, także regionalnych oraz marek prywatnych, a drugi – na marki regionalne, w tym premium oraz piwa smakowe. Dysponuje też markš międzynarodowš – Faxe. Decyzja o połšczeniu sił podyktowana była przede wszystkim chęciš zbudowania silnej grupy, zdolnej do skuteczniejszego konkurowania z czołowš trójkš wytwórców piwa na polskim rynku (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec i Carlsberg). Połšczony podmiot zamierza utrzymać i rozwijać wszystkie pięć browarów. – Istnieje możliwoœć ich rozbudowy – mówi Pawłowska. Nie wyklucza dalszej konsolidacji rynku, ale podkreœla, że na razie priorytetem jest rozwój organiczny.
ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL