Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biznes

Gin Lubuski kusi CEDC

Francuzi po przejęciu Vin & Spirit mieliby na rynku ginu za silna pozycję. KE nakazała im pozbyć się Ginu Lubuskiego
www.vsgroup.com
– Przeanalizujemy warunki sprzedaży ginu Lubuskiego. Jeœli będš atrakcyjne, rozważymy zakup tej marki – mówi „Rz” William Carey, prezes giełdowej Central European Distribution Corporation, lidera wartego około 8 mld zł polskiego rynku wódki
Producent żubrówki od dawna interesujen się firmš V&S Luksusowa, która produkuje gin Lubuski. Szansy na jej zakup jednak nie ma. Wiosnš tego roku rzšd szwedzki, do którego należy Vin & Spirit – właœciciel zielonogórskiego przedsiębiorstwa – zdecydował, że sprzeda firmę w całoœci. Za 5,6 mld euro kupi jš Pernod Ricard. W Polsce należy już doń poznańska Wyborowa. Teraz CEDC będzie mógł zrealizować chociaż częœć swoich zamierzeń. W ubiegłym tygodniu Komisja Europejska zażšdała bowiem od Francuzów, aby po przejęciu Vin & Spirit pozbyli się częœci marek, dzięki którymi ich pozycja na rynku byłaby za silna. Takim produktem jest m.in. gin Lubuski. Należy do niego 50 proc. krajowego rynku ginu wartego ok. 50 mln zł. Drugie miejsce, z udziałami na poziomie 30 proc., zajmuje gin Seagram’s należšcy do Pernod Ricard. Nie wiadomo jeszcze, kiedy zacznš się poszukiwania nowego właœciciela dla zielonogórskiej marki. Według szacunków „Rz” może ona zostać wyceniona na 20 mln zł.
Gin byłby uzupełnieniem oferty CEDC. 17 centrów dystrybucyjnych i 87 składów handlowych spółki oprócz wódki oferuje w Polsce także m.in. wina Sutter Home, brandy Metaxa i piwo Guinness.
ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL