Amway rośnie w siłę

aktualizacja: 06.02.2014, 16:38

O ponad cztery procent, do 11,8 mld dolarów wzrosły ubiegłoroczne przychody globalnego potentata sprzedaży bezpośredniej, amerykańskiego Amway. W Polsce wzrost był jeszcze większy, bo ok. 6 procentowy.

- Od kilku lat firma z roku na rok rośnie i ma dobre wyniki - podkreśla Anna Wieraszko, menedżer komunikacji korporacyjnej w Amway Polska. Według jej danych, spółka, która 2012 rok zakończyła z ponad 131 mln zł przychodów ze sprzedaży, w miniony roku zwiększyła je o ok. 6 proc. Podobnie jak w skali całego świata, także u nas podstawę obrotów firmy  stanowią   suplementy diety Nutralite (41 proc.), kosmetyki – głównie pod marką Artistry - (29proc.) oraz środki czystości - Amway Home (19 proc.). Na świecie produkty Amwaya sprzedaje 3 mln osób (firma określa ich jako przedsiębiorców), zaś w Polsce - 80 tys. osób.

Jak zaznacza Anna Wieraszko, zwiększeniu sprzedaży kosmetyków sprzyjały wprowadzone w połowie 2013 nowe linie innowacyjnych technologicznie produktów. (Na rynku kosmetyków to dziś jeden z głównych czynników konkurencyjności firm). W ostatnich latach Amway, podobnie jak też inne duże firmy sprzedaży bezpośredniej, w coraz większym stopniu wykorzystuje w biznesie nowe technologie. Jak ocenia Anna Wieraszko, w Polsce już 80 proc. zamówień klienci składają przez Internet. Nie obniża to obrotów przedsiębiorców współpracujących z firmą- klienci wchodzą bowiem na firmową platformę poprzez ich konta.
KOMENTARZ DNIA

Żródło: ekonomia.rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych". Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE