Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biznes

Większość Polaków odwiedza centra handlowe w weekendy

Fotorzepa, Marian Zubrzycki
70 proc. Polaków deklaruje, że odwiedza centrum handlowe w sobotę lub niedzielę – wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center. Jedynie 11 proc. kupuje od poniedziałku do pištku.
16 proc. Polaków deklaruje, że zakupy robi wyłšcznie w weekendy, 17 proc. przyznaje, że robi je częœciej w sobotę lub niedzielę, a 37 proc. w równym stopniu wybiera weekend, co dni powszednie – wyliczyła pracownia badawcza SMG/KRC Millward Brown. Największe centrum handlowe na Œlšsku Silesia City Center, zleceniodawca badania podaje, że w sobotę i niedzielę odwiedza je od 130 do 160 tys. osób. - W weekendy zawsze roœnie tzw. traffic, czyli liczba osób odwiedzajšcych centra handlowe. To jest trend, który utrzymuje się niezmiennie od lat – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center. - Z reguły w centrum mamy wtedy o 20-40 proc. więcej osób niż w dni powszednie. Liczby te rosnš szczególnie przed œwiętami i w okresie sezonowych wyprzedaży oraz weekendowych akcji promocyjnych. Zdarzajš się soboty i niedziele, kiedy w centrum jest nawet o 50 proc. więcej osób, niż w jeden z powszednich dni – dodaje – dodaje.
Ale na zakupy wybieramy się nie tylko w weekendy, także w œwięta, kiedy to w centrach handlowych otwarte sš wyłšcznie restauracje, kawiarnie i kina. Z danych Silesia City Center wynika, że w te dni galerie odwiedza od 10 do 15 proc. dziennej liczby odwiedzajšcych w dni nieœwišteczne. Dla porównania 1 maja Silesię odwiedziło aż 3,4 tys. osób, w poniedziałek 6 maja – 34,4 tys. osób. Wyłšcznie w weekendy zakupy robi 42 proc. osób w wieku 16-35 lat. W tygodniu do galerii wybiera się zaledwie 20 proc. z nich. – Najliczniejsza grupę klientów weekendowych stanowiš osoby aktywne zawodowo i dobrze zarabiajšce, dominujš także gimnazjaliœci, licealiœci i studenci, czyli osoby, które w tygodniu nie majš czasu żeby się wyrwać na kilkugodzinne zakupy. Ponad 60 proc. klientów w tej grupie stanowiš kobiety – podsumowuje Marta Drzewiecka.
ródło: ekonomia.rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL