Rejestracja dźwiękowych znaków towarowych – praktyczne wskazówki

Dźwięk można zarejestrować jako znak towarowy, pod warunkiem, że cechuje się on zdolnością odróżniającą.

Publikacja: 25.11.2021 14:12

Rejestracja dźwiękowych znaków towarowych – praktyczne wskazówki

Foto: Adobe Stock

Świadomość wartości marki w biznesie jest większa niż kiedykolwiek wcześniej. Przedsiębiorcy w rozmaity sposób próbują odróżnić się od konkurencji i jednocześnie myślą o ochronie prawnej tego, co stanowi ich komunikacyjny i marketingowy wyróżnik. Elementem identyfikującym przedsiębiorcę w relacji z odbiorcami obok (tradycyjnych) nazwy czy logo – jest nierzadko melodia lub dźwięk. Elementy takie można chronić jako znaki towarowe, których rejestrację ułatwiła nowelizacja ustawy Prawo własności przemysłowej z 2019 roku. Wprowadziła ona szereg zmian, najczęściej podkreślaną jest zmiana definicji znaku towarowego poprzez usunięcie z niej wymogu graficznej przedstawialności znaku. Celem ustawodawcy było bowiem ułatwienie rejestracji „nietradycyjnych" znaków towarowych, takich jak właśnie dźwięk, czy też zapach lub smak. Wcześniej, Urząd Patentowy udzielał co prawda ochrony takim znakom, niemniej z uwagi na obowiązek graficznej prezentacji znaku, uzyskanie ochrony w takich przypadkach było bardzo trudne.

Pozostało 89% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt
Orzecznictwo
Kolejny ważny wyrok Sądu Najwyższego wydany już po uchwale frankowej
ABC Firmy
Pożar na Marywilskiej. Ci najemcy są w "najlepszej" sytuacji
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać