Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Mazowsze

W hotelach gości nie zabraknie

W oddalonym od Warszawy o 70 km hotelu BoniFaCio sale konferencyjne w pištek zamieniajš się sale zabaw dla dzieci.
materiały prasowe
W tym roku Warszawę odwiedzi przynajmniej 10 mln turystów. W regionie jest potencjał dla branży oferujšcej noclegi.

Hotele budowane sš w całym województwie. Prawdziwy boom rozpocznie się, kiedy rzeczywiœcie ruszy projekt budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie pod Stanisławowem. Na razie nie ma tam żadnego obiektu, w którym można by przenocować. Wszystkie wyszukiwarki miejsc hotelowych kierujš do Grodziska Mazowieckiego bšdŸ Mszczonowa. Sam Baranów istnieje tylko jako zamek pod Sandomierzem. Więc zupełnie inna lokalizacja.

Nie ma jeszcze oferty hotelowych sieciówek, raczej pojedyncze pensjonaty i hotele prywatnych inwestorów. Ale to kwestia czasu.

Czy hotel w Mazowieckiem jest dobrš inwestycjš? – Tak dobrš, że myœlimy o kolejnych placówkach, chociaż w innych regionach – mówi Maciej Szpot, prezes i współwłaœciciel ekskluzywnego touroperatora BFC, która pod Sękocinem wybudowała hotel BoniFaCio. W każdy pištek po południu sale konferencyjne zmieniajš się w sale zabaw dla dzieci, wchodzš animatorzy, instruktorzy sportowi i BoniFaCio z centrum konferencyjnego zmienia się w hotel rodzinny.

– I œmiejemy się, że w banku, który miał kredytować tę inwestycję, mówiono nam: to się nadaje wyłšcznie na zielonš szkołę. A my wiedzieliœmy, że ten hotel musi być na tyle blisko Warszawy, żeby bez problemu można było tam dojechać. Ale i na tyle daleko, żeby opłacało się zostać na noc. Wyszło 70 km. Odpowiednie miejsce znaleŸliœmy w lasach pod Płońskiem – dodaje prezes Szpot.

Mazowsze znane jest z dworków, które sš czynne cały rok, a także spa, pensjonatów i gospodarstw agroturystycznych. Stały się one bardzo popularnym miejscem na rodzinne spędzanie Bożego Narodzenia czy Wielkanocy bšdŸ wyjazdy na weekendy.

– Na rynku hotelowym widać wiele nowych trendów. Zagraniczne sieci hotelowe sš coraz bardziej zainteresowane inwestycjami w sektor turystyczny oraz rozszerzeniem portfolio o mniejsze miasta. W najbliższych latach powstanie kilka takich inwestycji w nadmorskich i górskich kurortach, jak np. Hilton Garden Inn w Kołobrzegu czy Radisson Blu w Zakopanem. Wprowadzanie oferty na nowe rynki może wskazywać na stopniowe zapełnianie się dużych oœrodków miejskich obiektami sieciowymi i koniecznoœć poszukiwania nowych miejsc dla prowadzenia działalnoœci – wskazuje Izabela Bednarczyk, analityk w Emmerson Evaluation, firmy, która przygotowała „Rynek hotelowy w Polsce".

Innym trendem jest wprowadzanie oferty obiektów ekonomicznych z segmentu lifestyle. To odpowiedŸ na popyt ze strony osób młodych, oczekujšcych połšczenia korzystnej ceny za nocleg z dobrš i ciekawš lokalizacjš.

ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL