W Polsce na depresję i inne zaburzenia afektywne cierpi około 1,5 miliona osób, jednak statystyki nie są dokładne, bo wielu chorych nigdy nie podejmuje leczenia. Dlatego Ministerstwo Zdrowia sfinansowało w ramach Narodowego Programu Zdrowia kampanię „Depresja. Naucz się pomagać", którą realizuje Fabryka Komunikacji Społecznej.
Głównym celem rozpoczętej w październiku kampanii jest: uwrażliwianie na zwiastuny depresji, uczenie umiejętności odpowiedniej reakcji, bez obaw i uprzedzeń, uświadomienie, że depresja jest chorobą podobną do innych chorób przewlekłych takich jak cukrzyca lub nadciśnienie.
Upowszechnienie wiedzy na temat uwarunkowań i przebiegu choroby pomaga odpowiednio wspierać osoby dotknięte depresją i zachęcać je do podjęcia leczenia. Kampania realizowana jest w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjno-informacyjnego Ministerstwa Zdrowia na rzecz zapobiegania depresji, samobójstwom i innym zachowaniom autodestrukcyjnym.
Kampania adresowana jest do pracowników urzędów pracy, opieki społecznej, samorządu terytorialnego, banków, a także nauczycieli szkół ponadpodstawowych, czyli tych grup zawodowych, które mogą mieć kontakt z osobami dotkniętymi chorobą. W ramach programu prowadzone są szkolenia stacjonarne w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Chęć udziału można zgłaszać pod adresem mailowym sposobynadepresje@info-systems.pl.
Zaplanowano także szkolenia e-learningowe, które w przystępny sposób tłumaczą, czym jest depresja, jakie są jej objawy i przebieg, jak można zapobiegać chorobie, a przede wszystkim – gdzie szukać pomocy.