Celem IPP jest zapewnienie prawidłowości sporządzania dokumentów ubezpieczeniowych przekazywanych do ZUS, a tym samym danych zapisywanych na kontach płatników i ubezpieczonych. Korzystanie z IPP pomaga uniknąć wielu błędów i konieczności korygowania dokumentów ubezpieczeniowych.
Sprawdzenie przed wysłaniem
IPP oferuje płatnikom dostęp online do informacji dotyczących ich firmy zgromadzonych w ZUS. Ma to na celu doprowadzenie do spójności danych zapisywanych na kontach płatników składek oraz osób ubezpieczonych z danymi w kartotekach, jakie posiada płatnik w programie Płatnik. Dokumenty, które przygotował płatnik, są weryfikowane na podstawie danych zapisanych na indywidualnych kontach osób ubezpieczonych jeszcze przed ich wysyłką do ZUS. Program IPP sprawdzi m.in. czy:
- dane identyfikacyjne osoby ubezpieczonej podane przez płatnika w dokumencie zgłoszeniowym są zgodne z tymi, jakie figurują w Rejestrze Urzędowym PESEL,
- osoby, za które płatnik składek chce przekazać imienne raporty rozliczeniowe, są zgłoszone do ubezpieczeń,
- w przypadku przekazywania kompletu dokumentów rozliczeniowych zostały przekazane raporty imienne za wszystkie osoby, które są zgłoszone do ubezpieczeń przez danego płatnika składek,