Jakie jeszcze inne narzędzia marketingowe stosuje Link4?
Jak już mówiłam, nas interesują miliony odbiorców naszych kampanii, ponieważ oferujemy ubezpieczenia komunikacyjne, mieszkaniowe, turystyczne, czyli produkty masowe. Dlatego celujemy w portale społecznościowe, których największym atutem jest ogromna liczba ich aktywnych użytkowników, ale też czas, jaki spędzają na tych platformach. Życie toczy się w internecie, a my musimy tam być stale dostępni dla naszych klientów. Portale społecznościowe zapewniają nam szybką interakcję z nimi.
Chcemy się też pokazywać tam, gdzie koncentrują się ludzkie emocje. Pojawiamy się w wysokonakładowych dziennikach, gdy piszą o tragicznych zdarzeniach losowych, np. pożarach, których skutki byłyby łatwiejsze do zniesienia dzięki pomocy ubezpieczyciela. Promujemy przez to już nie tylko naszą firmą, ale i sposób myślenia – poczucie odpowiedzialności za nieprzewidziane sytuacje, w których polisa ubezpieczeniowa daje szansę wyjścia z kłopotów finansowych. Sukcesem jest też nasze zaangażowanie w dokumentalne seriale „Polsatu", gdzie właśnie w codziennych życiowych sytuacjach, których doświadczają ich bohaterowie, udowadniamy, jak ważne jest posiadanie polisy.
Co zmieniło się w marketingu Link4 w ciągu dwóch lat pani obecności w firmie?
Gdy przyszłam do Link4, roczny przypis składki wynosił około 460 mln zł, ten rok zamkniemy prawdopodobnie z największym w historii przypisem składki, miliardem złotych. Liczba klientów, którzy pytają o polisy i którzy je kupują, bije rekordy i to przy mocno ograniczonym budżecie marketingowym. Rośnie też zaufanie klientów.
Link4 jest dziś trzecią marką ubezpieczeniową w Polsce pod względem jej siły, a więc sprzedaży, postrzegania na rynku i oceny konsumentów. W zeszłym roku wraz z moim zespołem zdobyliśmy brązową statuetkę Effie. W tym roku również jesteśmy nominowani. To nagroda przyznawana za najbardziej kreatywne i skuteczne, a więc przekładające się na wynik finansowy, kampanie marketingowe. Doceniło nas ponadstuosobowe jury złożone ze specjalistów z branży. W tym roku otrzymaliśmy Lamparta Biznesu, nagrodę Kantar TNS dla najlepszych kreacji marketingowych przyznawaną przez banki i innych ubezpieczycieli, czyli naszą konkurencję.