Rz: AbbVie, duży międzynarodowy koncern medyczny, zaczął szukać partnerów wśród polskich startupów. Dlaczego?
Jacek Mazurkiewicz: Podczas jednej z konferencji startupów wspólnie z Tomaszem Rudolfem, twórcą The Heart, które łączy startupy z korporacjami, zauważyliśmy, że wśród wielu różnych branż zabrakło medycznej. Reprezentowane były inne gałęzie przemysłu, a tej medycznej – wydawałoby się tak perspektywicznej – nie poświęcono dostatecznej uwagi. Polskie startupy mają ogromny potencjał i mogłyby sporo zmienić także na tym polu. Będąc szefem dużej korporacji, mam mniej możliwości, by na bieżąco śledzić rozwój nowych firm i ich projekty. Jestem jednak pewny, że powstaje mnóstwo świetnych pomysłów, do których farmaceutyczni giganci nie mają dostępu. Zastanawialiśmy się, jak zapewnić ich twórcom dostęp do współpracy z dużymi korporacjami. Tak powstał program HealthTech, koncentrujący się na trzech obszarach: Telemedicine – telemedycynie, Internet of Things (IOT) – internecie rzeczy w opiece medycznej, i Healthcare Analytics – opiece w analityce medycznej.
Po co chcecie pomóc startupom?
Jesteśmy firmą zajmującą się wytwarzaniem wyłącznie leków innowacyjnych. Innowacje postrzegamy szerzej niż tylko badania nad nowymi lekami. Szukamy nowych rozwiązań, które pomogą nam poprawiać jakość życia pacjentów. HealthTech pozwoli nam uzyskiwać informacje na temat możliwości i pomysłów, jakie pojawiają się w sektorze startupów. W ramach programu na każdy z głównych obszarów tematycznych przewidziano cztery miesiące. Przez ten czas wybrany startup spotykać się będzie z potencjalnymi partnerami, którym zaprezentuje projekt. Koniec cyklu stanowić będzie pilotażowe wdrożenie.
Czego oczekujecie po takiej współpracy?