Od miesiąca kieruje pan Archicomem, spółką do tej pory mocno rodzinną, a w latach 2009–2016 kierował pan Skanską – największą firmą budowlaną w Polsce. Co skłoniło pana do objęcia sterów dewelopera i jakie zadania postawiła przed panem rada nadzorcza?
Obserwuję Archicom od wielu lat, mieliśmy okazję współpracować zawodowo i moja ocena firmy oraz kadry zarządzającej była zawsze bardzo wysoka. Archicom w ciągu trzech dekad z niewielkiego biura architektonicznego wyrósł na lidera budownictwa mieszkaniowego we Wrocławiu, a dzięki przejęciu w połowie zeszłego roku spółki mLocum (obecnie Archicom Polska) stał się deweloperem o zasięgu krajowym.
Zadania dla obecnego zarządu wynikają wprost ze strategii, która przede wszystkim mówi o konsekwentnym rozwoju grupy i długofalowym umacnianiu pozycji na rynku wrocławskim i ogólnopolskim.
Sprzedaż mieszkań w Archicomie rośnie skokowo: w 2016 r. o 54 proc., a w 2017 r. o 52 proc., do 1,43 tys. Czy takie tempo jest do utrzymania – w I kw. br. sprzedaż skurczyła się o 30 proc., do 257 lokali.
Na ten rok planujemy 15-proc. wzrost sprzedaży, do 1,65 tys. mieszkań. Do 23 maja znaleźliśmy nabywców na 480 lokali, w ofercie mamy ich blisko 2,3 tys., z czego ok. 1,8 tys. we Wrocławiu.