Treści i aplikacje w Wirtualnej rzeczywistości staje się towarem, za który skłonne są płacić firmy z niemal każdego segmentu rynku.
- Jedną z pierwszych branż, które zgłosiły chęć współpracy producenta sprzętu z technologią VR były firmy architektoniczno-budowlane.-mówi Łukasz Kosuniak, B2B Marketing Manager Samsung Electronics Polska – W ich realizacjach nie chodzi tylko o estetykę i zgodność z wytycznymi prawa budowlanego. Najistotniejsi są ludzie, którzy będą korzystać z tej przestrzeni.
Projektanci biurowców, sklepów czy muzeów zainteresowani są tym jak korzystający z powierzchni ludzie przemieszczać się będą po budynku, gdzie spędzą najwięcej czasu, jaka przestrzeń przykuje ich największą uwagę. Dotychczas budowane były liczne, „kartonowe” prototypy, do których zapraszano ograniczoną grupę ludzi. Koszt budowania kolejnych wersji zaaranżowanej bryły był jednak zbyt wysoki, by mogły skorzystać z tego mniejsze podmioty.
VR umożliwia zaprojektowanie takiej przestrzeni i dowolną jej zmianę w ramach aplikacji graficznej, w której ludzie testujący rozwiązanie będą się przemieszczać. Nie ma również uzasadnienia ograniczanie liczby testujących, ponieważ okulary i aplikacja są wielorazowego użytku bez zmiany kosztów procesu. Dzięki takiej prezentacji przygotowanej przez firmę Immersion, jeden najemca zdecydował się wynająć kilka pięter powierzchni biurowej w Warsaw Spire.
- To aspekt istotny szczególnie dla firm budujących galerie handlowe i sklepy, ponieważ na podstawie analizy danych o ludzkim ruchu wyceny miejsc będą zróżnicowane na podstawie empirycznych danych- podkreśla Kosuniak. Samsung Electronics Polska wraz ze swoimi partnerami uczestniczy w kilku tego typu realizacjach. Producent urządzeń umożliwia odbiór rzeczywistości nakreślonej przez grafików komputerowych i architektów za pomocą smartfonów pracujących na najwyższej dostępnej obecnie na rynku rozdzielczości.