Jak się okazuje, polscy prawnicy są o kilka lat opóźnieni, jeśli chodzi o wykorzystywanie mediów społecznościowych w działaniach marketingowych, w porównaniu ze Stanami Zjednoczonymi. Z badań American Bar Association wynika, iż w USA blisko 30 proc. prawników korzysta z blogów, i dzięki nim pozyskuje nowych klientów. – W Polsce to dopiero raczkuje – przyznał Grzegorz Furgał.

Wśród narzędzi social media, z których mogą korzystać prawnicy, ekspert wskazał na: Facebook (dla kancelarii obsługujących osoby fizyczne), LinkedIn (dla kancelarii obsługujących podmioty gospodarcze) oraz Twitter (do nawiązywania kontaktów z liderami opinii, np. dziennikarzami).

Grzegorz Furgał zwrócił uwagę, iż media społecznościowe są z jednej strony bardzo łatwym i tanim sposobem docierania do klientów, ale niosą też za sobą zagrożenia. Są nimi tzw. martwe konta, które zdaniem eksperta lepiej w ogóle usunąć, gdyż świadczą o braku profesjonalizmu.

Furgał w #RZECZoPRAWIE