Wydaje się, że nie jest to konieczne. Jak wynika z art. 53a ust.5 ustawy o służbie cywilnej powołanie na wyższe stanowisko w sc jest równoznaczne z nawiązaniem stosunku pracy na podstawie powołania, w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Osoba już w służbie cywilnej zatrudniona zmienia, zatem swój status. Jej dotychczasowy stosunek pracy, na czas powołania, ulega zawieszeniu (udzielany jest jej urlop bezpłatny). A nawiązywany jest nowy stosunek pracy na podstawie powołania. Jeśli dotychczasowe stanowisko członka korpus sc jak i stanowisko (wyższe), które w wyniku powołania ma objąć znajdują się tym samym urzędzie wydaje się, że mimo istnienia dwóch odrębnych stosunków pracy (przy zachowaniu tożsamości pracodawcy) ustalenie prawa do trzynastej pensji łącznie z obu tych stosunków pracy nie powinno budzić sprzeciwu. Zgodnie, bowiem z art. 2 ust.1 ustawy o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym pracownik nabywa prawo do takiego wynagrodzenia w pełnej wysokości po przepracowaniu u danego pracodawcy całego roku kalendarzowego.

W opisywanym przypadku nie dochodzi do zmiany pracodawcy a więc zarówno zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (w przypadku pracownika sc) czy mianowania (w przypadku urzędnika sc) jak i zatrudnienie na podstawie powołania jest wykonywaniem pracy u jednego pracodawcy. Takie rozwiązanie, choć niewynikające wprost z przepisów ustawy o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym wydaje się, zatem najbardziej racjonalne.

podstawa prawna: Art.53a ustawy z 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (tekst jedn. DzU z 2016 r. poz. 1345)

podstawa prawna: Art. 2 ustawy z 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (DzU 2016 r. poz. 2217)