Z kolei skupienie uwagi na sprzedaży ubezpieczeń ze składką regularną (czyli opłacaną np. raz w miesiącu czy roku) przełożyło się na wzrost sprzedaży w spółce życiowej o 8,4 proc., do poziomu 805,8 mln zł. Łącznie obie spółki Warty w ubiegłym roku zebrały składkę w wysokości ponad 5,9 mld zł. Wartość odszkodowań i świadczeń przekroczyła 3,9 mld zł.
– Ostatnie lata wykorzystaliśmy na wdrożenie technologicznych rozwiązań, dzięki którym w 2017 r. mogliśmy skutecznie powiększyć grupę naszych klientów, jednocześnie utrzymując rentowność biznesu na wysokim poziomie – mówi Jarosław Parkot, prezes TUiR Warta i TUnŻ Warta. –- Widzimy jednak kolejne wyzwania, z którymi będzie się mierzyć rynek ubezpieczeń w najbliższym czasie. Dlatego dużo uwagi poświęcamy przygotowywaniu i wdrażaniu kolejnych innowacyjnych rozwiązań, związanych m.in. z robotyzacją procesów czy wykorzystaniem sztucznej inteligencji – dodaje.