Solaris sprzedaje do Izraela

Polski producent z Bolechowa pod Poznaniem podpisał w końcu roku kontrakty z trzema izraelskimi przewoźnikami.

Publikacja: 21.12.2015 17:25

Solaris sprzedaje do Izraela

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki Roman Bosiacki

Dla firmy DAN z Tel Awiwu dostarczy 60 sztuk miejskich autobusów Solaris Urbino 12. To jeden z największych izraelskich przewoźników. Drugi kontrakt obejmuje dostawę 30 sztuk 12-metrowych Urbino dla firmy Egged. Działa ona zarówno na rynku izraelskim jak i na innych rynkach poza jego granicami. Autobusy mają kursować w izraelskiej stolicy, a prawdopodobnie także będą jeździć po Jerozolimie. Trzecie zamówienie dotyczy 20 pojazdów dla firmy Afifi Group z Nazaretu. Solaris wyprodukuje dla niej 10 międzymiastowych InterUrbino oraz tyle samo miejskich Urbino.

Wszystkie pojazdy - w sumie 110 sztuk maja był dostarczone do Izraela w okresie od marca do maja przyszłego roku. To kolejny etap współpracy Solarisa z izraelskimi przewoźnikami. Polski producent autobusów jest obecny na rynku izraelskim od 2012 roku. Do tej pory we współpracy ze swoim lokalnym partnerem i dystrybutorem - firmą UBSI dostarczył na tamtejszy rynek blisko 200 pojazdów zarówno miejskich jak i międzymiastowych.

-  Izrael w ostatnich latach staje się dla nas jednym z bardziej znaczących rynków eksportowych – twierdzi Dariusz Michalak, wiceprezes Solarisa odpowiedzialny w firmie badania i rozwój. Nie wykluczył zintensyfikowania współpracy z firmami z Izraela w najbliższej przyszłości.

Solaris, który w ubiegłym roku wyprodukował rekordową liczbę 1380 autobusów, w roku 2015 jeszcze poprawi ten wynik. Jest jednym z największych producentów autobusów w Polsce. Produkuje autobusy miejskie i międzymiastowe, a także  trolejbusy oraz tramwaje, które jeżdżą już w 28 państwach w ponad 600 miastach, m.in.: Berlinie, Paryżu, Rzymie czy Dubaju. Firma zatrudnia 2300 osób w czterech fabrykach w Wielkopolsce oraz ponad 300 pracowników w swoich zagranicznych przedstawicielstwach. Mimo zmian w zarządzie pozostaje firmą rodzinną.

Jedną ze specjalności Solarisa stały się pojazdy bezemisyjne. W grudniu producent zaprezentował w Paryżu najnowszy elektryczny autobus - model Urbino 12 Electric. Jest on teraz testowany w ruchu liniowym na paryskich ulicach w ramach planów Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP). Bezemisyjne autobusy elektryczne Solarisa wożą już pasażerów w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Berlinie, Hamburgu, Dreźnie i Dusseldorfie), Polsce (w Warszawie, Jaworznie, Ostrołęce, Inowrocławiu) oraz Szwecji (Vasteras). Wkrótce wyjadą również m.in. na ulice Barcelony.

W tym roku firma z Bolechowa zaczęła prace nad budową pierwszego dwuprzegubowego autobusu elektrycznego z wodorowym ogniwem paliwowym. Projekt takiego autobusu mega o długości ponad dwudziestu metrów realizowany jest w konsorcjum utworzonym wspólnie z Politechnikami Poznańską i Warszawską. Przedsięwzięcie uzyskało wsparcie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu InnoTech.

Dla firmy DAN z Tel Awiwu dostarczy 60 sztuk miejskich autobusów Solaris Urbino 12. To jeden z największych izraelskich przewoźników. Drugi kontrakt obejmuje dostawę 30 sztuk 12-metrowych Urbino dla firmy Egged. Działa ona zarówno na rynku izraelskim jak i na innych rynkach poza jego granicami. Autobusy mają kursować w izraelskiej stolicy, a prawdopodobnie także będą jeździć po Jerozolimie. Trzecie zamówienie dotyczy 20 pojazdów dla firmy Afifi Group z Nazaretu. Solaris wyprodukuje dla niej 10 międzymiastowych InterUrbino oraz tyle samo miejskich Urbino.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Pierwsze lotnisko w Polsce z nowoczesnymi skanerami bagażu. Skróci kolejki
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat