Nowa linia Air France-KLM

Francusko-holenderski przewoźnik ogłosił o utworzeniu nowej linii średniego i dalekiego zasięgu, aby walczyć z konkurentami znad Zatoki i europejskimi low-costami. Broni się, że nie powiela modelu low-cost, aby nie zmniejszać przychodów.

Publikacja: 03.11.2016 17:38

Nowa linia Air France-KLM

Foto: AFP

Informację  o tym  zamieszczono w komunikacie Air France-KLM z okazji przedstawienia planu "Trust Together" przewidującego wzrost przewozów międzykontynentalnych o 2-3 proc. rocznie do 2020 r.

Nowa linia będzie dysponować do 2020 r. flotą 10 samolotów dalekiego zasięgu, obsługiwać ok.30 proc. nowych połączeń z pilotami Air France na zasadzie dobrowolności. Pozwoli to wznawiać połączenia dotąd zlikwidowane jako nierentowne i utrzymać  zagrożone.

AF-KLM rozważa ponadto wyodrębnienie jako filii działu serwisowania samolotów, ale zachowa nad nim wyłączną kontrolę, bo chce wzmocnić swą pozycję na tym rosnącym rynku.

Przewoźnik zakłada dojście w 2020 r. do obrotów ok.28 mld euro (wobec 26 mld w 2015 r.) i przewozu 100 mln podróżnych (91 mln obecnie) flotą 435 samolotów, bez maszyn regionalnych. Zamierza zmniejszać koszty jednostkowe o ponad 1,5 proc. rocznie w latach 2017-20 i inwestować 1,7-2,2 mld euro rocznie.

Zmiany kadrowe

Wcześniej AF-KLM podał o mianowaniu dotychczasowego szefa działu serwisowania, Francka Ternera na stanowisko dyrektora generalnego Air France, potwierdzając informację dziennika "La Tribune". Prezes AF-KLM, Jean-Marc Janaillac obejmuje stanowisko prezesa Air France.

Ta dwójka zastępuje dotychczasowego prezesa-dyrektora generalnego Air France, Frederica Gageya, który odchodzi po nieco ponad 3 latach na tym stanowisku, bo nie udało mu się porozumieć z personelem pokładowym, co doprowadziło do 2 strajków latem.

F. Gagey awansował na stanowisko dyrektora finansowego Air France-KLM, na miejsce Pierre-Francois Riolacci, który podał się do dymisji.

Informację  o tym  zamieszczono w komunikacie Air France-KLM z okazji przedstawienia planu "Trust Together" przewidującego wzrost przewozów międzykontynentalnych o 2-3 proc. rocznie do 2020 r.

Nowa linia będzie dysponować do 2020 r. flotą 10 samolotów dalekiego zasięgu, obsługiwać ok.30 proc. nowych połączeń z pilotami Air France na zasadzie dobrowolności. Pozwoli to wznawiać połączenia dotąd zlikwidowane jako nierentowne i utrzymać  zagrożone.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów
Transport
Francuscy kontrolerzy w akcji. Odwołane loty także z Polski
Transport
PKP Cargo traci udziały w polskim rynku
Transport
W Afryce Rosja zbuduje swoje porty. Znane są potencjalne lokalizacje