Przystąpi on do badania ksiąg Solarisa.

Czytaj także: Karuzela z przejęciami zaczyna się kręcić coraz szybciej

CAF w ub.r zanotował 1,5 mld euro przychodów, gdy Solaris 0,4 mld euro. Obaj producenci korzystają z rosnącego popytu na pojazdy transportu publicznego. Wartość zamówień CAF przekracza 6 mld euro, dla Solarisa jest to ponad 0,4 mld euro.

Redaktor naczelny Infobus.pl Aleksander Kierecki uważa, że to dobry wybór uzupełniający ofertę kupującego i holding tworzący sektor transportu publicznego od autobusów i trolejbusów poprzez tramwaje po pociągi.

Spółka Solaris Tram Solarisa i szwajcarskiego Stadler zostanie zapewne przejęta w całości przez szwajcarski podmiot, który ma w niej 40 proc i 20 proc należy do szwajcarskiego funduszu inwestycyjnego. Reszta należy do spółki Solaris Bus and Coach.