- Dostawy do punktów odbioru są 25-40 proc. tańsze niż przesyłki kurierskie „do drzwi". Widzimy, że blisko 45 proc. ofert na naszej platformie umożliwia już którąś z form odbioru w punkcie, nie wliczając w to paczko matów - mówi Grzegorz Czapski, członek zespołu zarządzającego Allegro odpowiedzialny za rozwój biznesu.
W ciągu ostatniego roku liczba paczek kierowanych do punktu odbioru wśród klientów Allegro wzrosła o prawie 80 proc. Według Grzegorza Czapskiego to trend całkowicie zgodny z tym obserwowanym w Europie, gdzie popularność odbiorów w punkcie gwałtownie rośnie.
Allegro podpisało pakietu nowych umów ramowych, dzięki którym sprzedający otrzymują od Allegro do dyspozycji sieć tysięcy punktów odbioru zarządzanych przez Pocztę Polską, UPS oraz Ruch. Sieć umożliwi odbiory przesyłek w certyfikowanych punktach UPS Access Point, placówkach pocztowych, na stacjach paliw Orlen, w sklepach Żabka i Freshmarket oraz w kioskach i sieci partnerskiej Ruch. W placówkach pocztowych oraz w punktach UPS i Ruch będą możliwe także nadania.
- Mali i średni sprzedawcy nie są w stanie wynegocjować lepszych warunków niż te, które oferujemy w ramach zawartych właśnie umów. Staramy się w ten sposób likwidować bariery w rozwoju e-handlu w Polsce - zapewniamy szeroki dostęp do największej tego typu w Polsce sieci punktów, a także obniżamy ceny, czyniąc zakupy w sieci bardziej dostępnymi - przekonuje członek zespołu zarządzającego Allegro.
Wedle zapowiedzi spółki, w czerwcu sieć punktów odbioru wraz z paczkomatami, do których sklepy mają dostęp poprzez umowy ramowe zawarte przez Allegro, będzie liczyć ponad 15 tys. lokalizacji. We wrześniu ma to już być jednak ponad 18 tys., a do końca br. - blisko 20 tys.