W 2014 r. skarb państwa wycofał się z lotniska w Tuluzie na rzecz inwestora z Chin, obecnie zamierza sprzedać 60 proc. udziałów w obu lotniskach i liczy na uzyskanie nawet 1,5 mld euro. Harmonogram zakłada zgłoszenie kandydatur do 24 marca w południe, złożenie wstępnych ofert do 28 kwietnia dotyczących Nicei i do 12 maja dotyczących Lyonu, a następnie ofert ostatecznych odpowiednio do 20 czerwca i 4 lipca. Wybór nabywców zostanie dokonany w ciągu lata, aby obie operacje można było sfinalizować w II półroczu..

Zainteresowanie kupnem wyraziło wiele grup i funduszy inwestycyjnych wyspecjalizowanych w infrastrukturze. Organizatorzy spodziewają się ofert od operatora lotniska w Rzymie, włoskiej Atlanty, od australijskiej Macquarie i funduszy Ardian, Global Infrastructure Partners czy Industry Funds Management..

Hiszpańska Ferrovial i firma inwestycyjna Meridiam potwierdziły, że są zainteresowane oboma lotniskami, pierwsze sygnały o tym pojawiły się w grudniu. „Zostanie przeprowadzona pogłębiona analiza obu przypadków w celu przedstawienia oficjalnej kandydatury" — stwierdził ich wspólny komunikat.

Francuska Vinci, Caisse des dépots i filia ubezpieczeniowa Crédit Agricole, Predica utworzyły konsorcjum, aby uczestniczyć w prywatyzacjach, natomiast fundusz Cube związał się z lotniskiem w Genewie, aby ubiegać się o udział w lotnisku Lyon-Saint Exupéry. Z kolei Aéroports de Paris zamierza uczestniczyć w przetargu na lotnisko w Nicei.